Markkinoinnin laitos
CoBra-tutkimusprojekti
PL 4600
FIN-90014 Oulun yliopisto
Tutkimushankkeen keskeisenä tavoitteena on kehittää pienten ja keski-suurten yritysten liiketoiminta-osaamista selvittämällä, miten yritysbrändin rakentumisprosessia voidaan johtaa menestyksekkäästi sekä sisäisen että ulkoisen viestinnän kohderyhmät huomioiden.
Hankkeen kesto: 1.3.2008 - 28.2.2010
Hankkeessa luodaan kokonaiskuva, prosessimalli, yritysbrändin rakenta-misesta ja uudelleenrakentamisesta, sen vaiheista ja toimijoista (henki-lötaso, yritystaso, asiakkaat, muut verkostokumppanit).
Brändin raken-tamisen tärkeiden vaiheiden, toimijoiden ja toimintojen tunnistaminen ja hahmottaminen helpottaa prosessin hallintaa ja suuntaamista kohti haluttua tavoitetta sekä yrityksen sisällä että verkostossa.
Hanke jakaantuu kolmeen tutkimusalueeseen:
1. Yritysbrändiviestintä:
Miten yritysbrändäystä tulisi johtaa, jotta se olisi mahdollisimman tehokasta? Millaisia uusia johtamistapoja ja -menetelmiä yrityksen brändiviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa tarvitaan?
2. Yritysbrändin arvo:
Miten yritysbrändin arvoa voidaan mitata? Millaisia uusia mittausmenetelmiä yritysbrändin arvon mittaamiseen voidaan kehittää?
3. Yrityksen uudelleenbrändäys:
Miten yrityksen uudelleenbrändäämistä voidaan johtaa ja toteuttaa menestyksekkäästi erilaisissa uudelleenbrändäystilanteissa?
Liito-ohjelman aamiaistilaisuus Oulussa 17.6.2010. CoBra – projektin tulosten esittelyä.
Seminaarimateriaali "Pk-yrityksen yritysbrändin rakentaminen". Kiitos seminaariin osallistuneille!
Seminaarimateriaali "Näkökulmia yritysbrändäykseen". Kiitos seminaariin osallistuneille!
Cobran ja Revontuliryhmän yhteisseminaari "Näkökulmia yritysbrändäykseen" ma 9.3.2009 klo 15.30-18.00, Linnanmaa, Sali L8