Haku Oulun yliopiston englanninkielisiin koulutuksiin alkaa tammikuun alussa

Korkeakoulujen kevään ensimmäinen yhteishaku järjestetään 3.-17.1.2024, jolloin voi hakea Oulun yliopiston englanninkielisiin koulutuksiin. Oulun yliopistossa on haettavana kaikkiaan 848 aloituspaikkaa maisteri- ja kandidaattiohjelmissa.

Suurin osa aloituspaikoista on tarjolla maisteriohjelmiin. Yhteishaussa on tarjolla 21 englanninkielistä maisteriohjelmaa sekä 3 kandidaattiohjelmaa.

Englanninkielisiä maisteriohjelmia on tarjolla tekniikan, tieto- ja viestintätekniikan (ICT), kasvatustieteiden, lääketieteen, biokemian sekä kauppatieteiden aloilla. Eniten maisteriohjelmia on tarjolla ICT:n ja tekniikan aloilla sekä kauppatieteissä. Maisteriohjelmissa on aloituspaikkoja yhteensä 726.

Kauppatieteissä on tarjolla uusiutunut kaksivuotinen maisteriohjelma, jonka nimi on Sustainable Marketing. Koulutus painottaa kestävän kehityksen näkökulmaa markkinoinnin ydinteemojen, kuten brändäyksen, digitaalisen markkinoinnin, yritysten välisen markkinoinnin, palvelunhallinnan, hankintojen ja logistiikan, myynnin ja kuluttajakäyttäytymisen puitteissa.

Maisteriohjelmiin ovat hakukelpoisia kandidaatin tutkinnon tai vastaavan suorittaneet hakijat kansalaisuuteen katsomatta. Kandidaattiohjelmiin edellytyksenä on toisen asteen tutkinto. Yhteishaussa on tarjolla kandidaattiohjelmia ICT-alalla, kasvatustieteissä sekä kauppatieteissä. Kandidaattiohjelmissa aloituspaikkoja on haettavana 122.

Hakulomake täytetään Opintopolussa 17.1. klo 15.00 mennessä. Osa hakijoista valitaan suoraan hakemuksen perusteella, ja joihinkin hakukohteisin on lisäksi haastattelu. Ensimmäisessä yhteishaussa ei ole ensikertalaiskiintiötä eli aloituspaikkoja ei varata hakijoille, jotka eivät ole ottaneet vastaan opiskelupaikkaa korkeakoulusta tai jotka eivät ole suorittaneet tutkintoa suomalaisessa korkeakoulussa.

Kaikkien englanninkielisiin koulutuksiin hakeneiden tulee osoittaa englannin kielen taitonsa, ja haussa on monta tapaa sen osoittamiseksi. Tarkat ohjeet löytyvät verkosta niin kandidaattiohjelmiin kuin maisteriohjelmiin.

Opiskelijavalinnat kansainvälisiin ohjelmiin julkaistaan pääosin maaliskuussa ja loput toukokuussa. Koulutukset alkavat syksyllä 2024.

Oulun yliopiston englanninkieliset tutkinto-ohjelmat ja hakuohjeet.

Suomenkielisiin kandidaatti- ja maisterikoulutuksiin haetaan kevään toisessa yhteishaussa 13.3. – 27.3.2024.

Viimeksi päivitetty: 19.12.2023