Oulun yliopiston englanninkielisiin tutkinto-ohjelmiin yli 21 000 hakemusta

Oulun yliopiston syksyllä alkaviin kansainvälisiin tutkinto-ohjelmiin oli valtava kiinnostus ympäri maailmaa. Kevään ensimmäisessä yhteishaussa saatiin yhteensä 21 112 hakemusta 14 393 hakijalta. Tarjolla on yhteensä 848 aloituspaikkaa 21 englanninkielisessä maisteriohjelmassa sekä kolmessa kandidaattiohjelmassa.

Hakijoiden määrä kansainvälisiin ohjelmiin on ollut viime vuosina kasvussa ja sama trendi jatkui tänäkin vuonna. Hakijoiden määrä kasvoi viime vuodesta 70 prosenttia. Hakemuksia tuli 125 eri maasta.

Suosituimmat ohjelmat olivat Master's in Business Analytics, johon oli 2835 hakijaa. Myös Master's in Computer Science and Engineering sekä kandidaattiohjelma Bachelor's in Digitalisation, Computing and Electronics olivat suosittuja hakijoiden keskuudessa.

Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun uusiutunut kaksivuotinen maisteriohjelma Sustainable Marketing kiinnosti myös yli 500 hakijaa. Koulutus painottaa kestävän kehityksen näkökulmaa markkinoinnin ydinteemoissa.

”Edelleen kasvanut kiinnostus Oulun yliopiston kansainvälisiä tutkinto-ohjelmia kohtaan ilahduttaa, etenkin kun hakijamäärä kasvoi kaikilla aloilla. Tärkein tavoitteemme on kuitenkin saada jokaiseen ohjelmaan lahjakkaita ja sitoutuneita opiskelijoita”, Oulun yliopiston viestinnästä ja markkinoinnista vastaava johtaja Marja Jokinen sanoo.

Kaikkien englanninkielisiin koulutuksiin hakeneiden tulee osoittaa englannin kielen taitonsa. Opiskelijavalinnat kansainvälisiin ohjelmiin julkaistaan pääosin maaliskuussa ja loput toukokuussa. Koulutukset alkavat syksyllä 2024. Koulutus on maksullista EU- ja ETA-maiden ulkopuolelta tuleville opiskelijoille.

Suomenkielisiin kandidaatti- ja maisterikoulutuksiin haetaan kevään toisessa yhteishaussa 13.–27.3.2024.

Tietoa tutkinto-ohjelmista ja hakemisesta Oulun yliopistoon

Viimeksi päivitetty: 18.1.2024