Lääketieteen tekniikan ja terveystieteiden tutkimusyksikkö

Tutkimusyksikkö

Tavoitteenamme on olla Oulun yliopiston johtava monitieteinen tutkimusyksikkö, joka tuottaa ainutlaatuista, korkeatasoista sekä yhteiskunnallisesti vaikuttavaa terveystieteellistä ja teknologista tutkimusta ja koulutusta. Olemme innovatiivinen lääketieteen tekniikan ja terveystieteiden osaaja digitaalisen sosiaali- ja terveydenhuollon alueella. Asiantuntemuksemme kattaa lääketieteellisen monimuotoisen kuvantamisen, mukaan lukien kliiniset tieteet (radiologia, sädehoito, kliininen neurofysiologia), lääketieteen tekniikka, lääketieteellinen fysiikka, lääketieteellinen tietotekniikka ja biomarkkerit sekä terveystieteet (hoitotiede, terveystieteiden opettaja, terveyshallintotiede).

Asiantuntemuksemme ulottuu tutkimukseen ja innovaatioiden kehittämiseen lääketieteen tekniikassa ja digitaalisessa hyvinvoinnissa, ihmislähtöisessä ja kuntouttavassa hoitotyössä, johtamisessa ja koulutuksessa, joilla edistetään kestävää kehitystä ja näyttöön perustuvaa terveydenhuoltoa.

Tarjoamme korkealaatuista koulutusta terveystieteissä (hoitotiede, terveystieteiden opettajankoulutus, terveyshallintotiede), lääketieteellisessä kuvantamisessa, fysiikassa ja teknologiassa sekä jaamme asiantuntemustamme yritysten kanssa kansallisesti ja kansainvälisesti. Tutkimusyksikkö on kasvanut nopeasti houkuttelemalla uusia korkeatasoisia tutkijoita ja lisäämällä jatkuvasti ulkopuolista rahoitusta.

Tutkimus

Hoitotieteen ja terveyshallintotieteen tutkimusryhmiä ovat: Näyttöön perustuva digitaalinen terveydenhuolto (DigiHealth-EBHC), Asiakkaan/potilaan ohjaus kliinisessä ympäristössä (Counselling), DigiImpact, Digitaalinen ja mielen hyvinvointi (DigiWellbeing), Ikääntyneiden kuntoutumista edistävä hoitotyö, hyvinvointi ja toimintakyky (GeroNursingCentre), Johtaminen terveydenhuollossa (HealthManagement), Omahoitoon ja terveellisiin elintapoihin sitoutuminen (Adherence), Terveysalan koulutus ja osaaminen (HealthEduCom) ja Yksilöiden ja perheiden hyvinvoinnin edistäminen hoitotyössä (IndFamilyNurs).

Sosiaalinen media