Oikaisupyyntöjen tekeminen ja käsittely
Oikaisupyynnössä on ilmoitettava:
- oikaisua pyytävän nimi
- postiosoite, johon asiaa koskevat ilmoitukset oikaisua pyytävälle voidaan toimittaa. Oikaisupyynnössä voi ilmoittaa myös sähköpostiosoitteen mainittua tarkoitusta varten.
- puhelinnumero, tarvitaan kirjatun kirjeen saapumisilmoitusta varten
- hakukohde, jota oikaisupyyntö koskee, mikäli kyseessä on opiskelijavalinta
- päätös, johon haetaan muutosta
- mitä muutoksia päätökseen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla oikaisua vaaditaan
- allekirjoita oikaisupyyntösi
Oikaisupyyntöön on liitettävä päätös, johon halutaan oikaisua, sekä alkuperäisenä tai jäljennöksenä asiakirjat, joihin oikaisua pyytävä haluaa vedota.
Oulun yliopiston tutkintolautakunnalle osoitettavat oikaisupyynnöt toimitetaan ensisijassa sähköpostitse osoitteeseen:
Mikäli oikaisupyyntöä ei ole mahdollista toimittaa sähköpostitse, sen voi lähettää osoitteeseen
Oulun yliopiston tutkintolautakunta /
Oulun yliopiston kirjaamo
PL 8000
90014 OULUN YLIOPISTO
Oulun yliopiston kirjaamon käyntiosoite, asiakaspalvelupisteen aukioloajat sekä ohjeet dokumenttien toimittamiseen löytyvät täältä.
Mikäli lähetät arkaluontoisia tietoja sähköpostitse, voit lähettää ne luottamuksellisesti seuraavan ohjeen mukaan:
Ohje ulkopuoliselle lähettäjälle:
- Rekisteröi sähköpostiosoitteesi palveluun https://securemail.oulu.fi/
- Tämän jälkeen saat sähköpostiisi viestin, jonka lähettäjänä näkyy ”Turvaposti Oulun Yliopisto”. Viesti sisältää henkilökohtaisen linkin, jolla tunnistaudut palveluun.
- Kirjoita ja lähetä luottamuksellinen viestisi securemail.oulu.fi-palvelimella nettiselainta käyttäen. Voit myös liittää liitetiedostoja viestiin.
- Vastaanottaja saa viestin omaan yliopiston O365-sähköpostiinsa merkinnöillä ”Confidential” ja ”This mail has been delivered encrypted”.
- Rekisteröitymisesi ja henkilökohtainen linkkisi ovat voimassa 10 päivää.
Opiskelijavalintaan liittyvissä oikaisupyynnöissä tarkista ohjeet alakohtaisista valintaperusteista.