Kestävän kehityksen sivuaineopinnot kesällä ja Kestävyysopintojen verkoston hakuaika elokuussa

Kiinnostaako kiertotalous? Entäpä vaikka eläin- tai ilmastofilosofia? Mitä tarkoittaa kestävä avaruus? Näihin ja moniin muihin teemoihin liittyviä perus- ja aineopintoja sekä syventäviä opintoja tarjoaa Kestävyysopintojen verkosto. Hakuaika 1.–14.8.! Oulun yliopiston omassa Kestävän kehityksen sivuaineessa (25 op) tarjolla on myös kesäaikaan itsenäisesti suoritettavissa olevia opintojaksoja.

Kesällä suoritettavissa olevat opinnot on lueteltu alla. Tarkista kukin opintojakson ilmoittautumisaika ja tarkempi suoritustapa opintojakson omalta opinto-opassivulta. Yksittäisen opintojakson suorittamiseen liittyvissä kysymyksissä ole suoraan yhteydessä kyseisen opintojakson vastuuhenkilöön.

Kestävän kehityksen sivuaineopinnot kesällä 2024

Opintojakso ympäristöllis-ekologisesta kestävyydestä:

Luonnon monimuotoisuuden suojelu maantieteen silmin, 5 op

Opintojaksoja sosiaalis-kulttuurisesta kestävyydestä:

Ilmasto mielessä ja kielessä, 2 op

Koulutus ja tasa-arvo, 5 op

Sosiologinen ympäristötutkimus, 5 op

Sukupuoli ja globalisaatio pohjoisen perspektiivistä, 5 op

Kestävyyden antropologia, 5 op

Ilmastonmuutoksen maailmat, 5 op

Ihminen ja ympäristö, 5 op

Arktinen ympäristöhistoria, 5 op

Seuraa Kestävän kehityksen sivuaineopinnoissa sen lukuvuoden opetussuunnitelmaa, jonka aikana olet sivuaineen suorittamisen aloittanut.

Kestävän kehityksen sivuaineen opetussuunnitelma lukuvuodelle 23–24 löytyy täältä (sis. yllä mainitut kesäopinnot). Kestävän kehityksen sivuaineen opetussuunnitelma lukuvuodelle 24–25 löytyy täältä.

Jos sinulla on kysyttävää Kestävän kehityksen sivuainekokonaisuudesta tai kaipaat ohjausta siihen liittyvissä kurssivalinnoissa, ole yhteydessä sivuaineen koordinaattoriin sdminor@oulu.fi. Huomiothan, että kesällä vastaamisessa voi olla viivettä loma-aikojen takia.

Ristiinopiskelua Kestävyysopintojen verkoston kautta – haku 1.–14.8.!

Oulun yliopisto kuuluu yhdentoista suomalaisen korkeakoulun muodostamaan Kestävyysopintojen verkostoon, joka tarjoaa jäsenkorkeakoulujen tutkinto-, jatko- ja vaihto-opiskelijoille opintoja kestävyys-, vastuullisuus- ja ympäristöteemoihin liittyen.

Heti elokuun alussa 1.–14.8.2024 on verkoston ensimmäinen hakuaika koko lukuvuoden 24–25 opintoihin. Toinen hakuaika kevätlukukaudella 2025 järjestettäviin opintoihin on marraskuun lopussa 17.–30.11.2024

Lue lisää verkoston opintoihin hakemisesta täältä. Lue Oulun yliopiston ohjeet ristiinopiskelusta täältä.

Voit sisällyttää tiettyjä Kestävyysopintojen verkoston opintojaksoja Kestävän kehityksen sivuaineeseen: tarkista sisällytettävät opintojaksot opinto-oppaalta sivuaineen lisätiedoista. Jos haluat sisällyttää opintojaksoja johonkin muuhun opintokokonaisuuteen tutkinnossasi, keskustele oman tutkinto-ohjelmavastaavasi kanssa.

Lisätietoja Kestävyysopintojen verkostosta: tekla.heinonen@oulu.fi (31.5. asti) ja leena.paasky@oulu.fi (1.6. alkaen).

Viimeksi päivitetty: 6.5.2024