Digipedaporinoita-blogissamme käsittelemme digipedagogiikan ajankohtaisia aiheita ja esittelemme palveluitamme

Digipedagogiikka- ja videopalvelut tuottaa vuoden 2023 ajan omaa videocast-sarjaa digipedagogiikasta. Samalla avasimme videocast-sarjan rinnalla myös tämän blogin samalla nimellä. Tämä on blogimme ensimmäinen teksti. Kiva kun olet löytänyt tämän äärelle!

Digipedagogiikka- ja videopalveluissa tarjoamme tukea opetuksen suunnitteluun ja opetukseen Oulun yliopiston ja Oamkin digitaalisissa ympäristöissä. Tiimissämme on monipuolista osaamista digipedagogiikasta ja videotuotannosta. Tarjoamme tukea ja koulutusta verkko-opetukseen, opiskelijoiden aktivointiin digiympäristöissä, etä- ja hybridiopetukseen, videoiden käyttöön opetuksessa, sekä ohjeita ja koulutusta digitaalisesta saavutettavuudesta.

Yliopiston puolella palveluihimme sisältyy myös videostudiopalvelut: Pyöritämme Oulun yliopiston omaa, upeaa Studio Lipasto -videostudiota, jossa yliopisto tuottaa videolähetyksiä suurelle yleisölle. Studiossa on hyvät mahdollisuudet suoriin lähetyksiin ja tallenteiden tekemiseen viihtyisässä ympäristössä Linnanmaan kampuksella. Studiossamme järjestetään muun muassa tiedeluentoja ja suoria keskustelulähetyksiä ajankohtaisista aiheista. Voit katsoa Oulun yliopiston viestinnän videoita YouTubesta, ne on tehty Studio Lipastossa.

Studio Lipastosta vastaavat ICT-palveluiden Digipedagogiikka- ja videopalvelut -tiimin studio-osaajat: Lipaston keskustelulähetysten ja -tallenteiden kuvaamisesta ja editoinnista huolehtii erityisesti Jenna Jantunen, kun Harri Hämeenkorven ja Kalervo Kalliorinteen päävastuulla on tasokkaiden, pitkäaikaiseen käyttöön tarkoitettujen opetusvideoiden tuotanto studio Klipissä.

Julkaisemme sisältöä enimmäkseen suomeksi, mutta välillä nostamme aiheita myös englanninkielisinä esille. Seuraavassa blogitekstissä julkaisemme ensimmäisen Digipedaporinoita-videocastin. Jää kuulolle ja seuraa julkaisuja! Jaamme tietoa tulevista julkaisuista Oulun korkeakoulujen introissa ja omissa verkostoissamme.