Akateemisen lukuvuoden 2023-2024 avajaiset 13.9.

Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden 2023-2024 avajaisia vietettiin keskiviikkona 13.9. Kaukametsän kongressi- ja kulttuurikeskuksessa. Ohjelmassa oli musiikkiesitysten lisäksi ajankohtaisia puheenvuoroja yliopistokeskuksen ja hallituksen nykytilasta.
Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden avajaiset 13.9.2023
Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden avajaiset 2023-2024

Tilaisuuden aloitti Kajaanin yliopistokeskuksen johtaja Vesa Virtanen tervetuliaispuheellaan ja avajaispuheen piti Oulun yliopiston yhteistyösuhteiden rehtori Arto Maaninen. Vieraspuheenvuoron piti Johtaja Erja Heikkinen Opetus- ja kulttuuriministeriön Korkeakoulu- ja tiedepolitiikan osastolta. Erja käsittele puheessaan muun muassa maamme uuden hallituksen kaavailemia muutoksia korkeakoulujen rahoitukseen ja tavoitteisiin.

Erja Heikkinen, johtaja, Opetus- ja kulttuuriministeriön Korkeakoulu- ja tiedepolitiikan osasto

Yhteistyöyliopistojen tervehdyksen avajaisjuhlaan toi tänä vuonna Itä-Suomen yliopiston dekaani, professori Sari Rissanen. Musiikkiesityksistä vastasi Tuuli-Elina Kilpelän klassisella laulullaan Marko Mustosen säestäessä pianolla. Lopuksi lauloimme Nälkämaan laulun perinteiseen tapaan yhteislauluna ja nautimme kahvit.

Kajaan yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden 2023-2024 avajaiset
Viimeksi päivitetty: 15.9.2023