Akateemisen lukuvuoden 2024-2025 avajaiset 10.9.

Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden 2024-2025 avajaisia vietettiin tiistaina 10.9. Kaukametsän kongressi- ja kulttuurikeskuksessa. Ohjelmassa oli musiikkiesitysten lisäksi tarinoita ja muistelua yliopistokeskuksen 20 toimintavuoden ajalta. Yliopiostokeskukset ovat toimineet Suomessa 20 vuotta.
Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden avajaiset 10.9.2024

Tilaisuuden aloitti Kajaanin yliopistokeskuksen johtaja Vesa Virtanen tervetuliaispuheellaan (PDF).

Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden avajaiset 10.9.2024 - johtaja Vesa Virtanen

Avajaispuheen piti Oulun yliopiston yhteistyösuhteiden rehtori Arto Maaninen (PDF).

Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden avajaiset 10.9.2024 - avajaispuhe Arto Maaninen

Päivän juhlapuhujana oli maakuntaneuvos Pentti Malinen. Pentti muisteli puheessaan Kajaanin yliopistokeskuksen vaiheita aina perustamisesta tähän päivään saakka (PDF).

Maakuntaneuvos Pentti Malinen

Yhteistyöyliopistojen tervehdyksen avajaisjuhlaan toi tänä vuonna Jyväskylän yliopiston vararehtori Pasi Raiskinmäki (PDF).

Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden avajaiset 10.9.2024 - vararehtori Pasi Raisinmäki

Musiikkiesityksistä vastasi Eeva Hartemaa laulullaan Kaisa Huuskon säestäessä pianolla. Lopuksi lauloimme Nälkämaan laulun perinteiseen tapaan yhteislauluna ja nautimme kahvit.

Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden avajaiset 10.9.2024

Päivän päätteksi Kajaanin yliopistokeskuksen 20-vuotista taivalta juhlistettiin vielä juhlallisella illallisella.

Kajaanin yliopistokeskus 20 vuotta - illallinen

Viimeksi päivitetty: 19.9.2024