Älykäs Kainuu -hankkeella tuetaan alueen ICT-alan yritysten jatkuvaa oppimista

Oulun yliopistolle myönnettiin kesäkuussa 2024 ESR+ rahoitus Kainuun ja sen lähialueiden ICT-alan yritysten jatkuvan oppimisen tukemiseen. Kolmivuotista hanketta rahoittaa Ely-keskuksen lisäksi myös Kajaanin kaupunki, joka tukee näin alueen ICT yritysten kilpailukykyisyyttä ja elinvoimaisuutta myös tulevaisuudessa.
Kuvituskuva tietotekniikkaa

Hanketta koordinoi AIKO, alueelliset innovatiiviset koulutusratkaisut (entinen AIKOPA) -yksikkö, joka tulee palkkaamaan täysiaikaisen työntekijän yrityskoordinaattorin tehtävään. Hankkeessa tehdään tiivistä yhteistyötä ICT-alan yritysten sekä Oulun yliopiston Tieto- ja sähkötekniikan tiedekunnan kanssa.

Älykäs Kainuu -hankkeen toimilla vastataan ICT-alan yritysten jatkuvan oppimisen tarpeisiin ja tuetaan eri jatkuvan oppimisen mahdollisuuksien hyödyntämistä. Hankkeen aloitusseminaari tullaan järjestämään syksyllä 2024.

Viimeksi päivitetty: 24.6.2024