Hyvää karjalle ja Älyrehu -hankkeet mukana Maaseuturahaston ja Motivan vaikuttavuuskiihdyttämössä

Mittaustekniikan yksikön päättyneet EIP eli eurooppalaiset alkutuotannon innovaatiokumppanuushankkeet, Hyvää karjalle ja Älyrehu, sekä niissä syntyneet innovaatiot valittiin Maaseuturahaston ja valtion kestävän kehityksen yhtiön Motivan toteuttamaan alkutuotannon vaikuttavuuskiihdyttämöön. Joulukuuhun 2024 asti pyörivässä ohjelmassa on mukana kahdeksan maaseuturahoitteista hanketta ympäri Suomen. Hankkeissa on kehitetty ratkaisuja koskien esimerkiksi eläinten hyvinvointia ja terveyttä, maitosektorilla työskentelevien ja opiskelevien kouluttamista sekä alkutuotannossa syntyvän datan hyödyntämistä.
Hyvää karjalle ja Älyrehu-hankkeet mukana Maaseuturahaston ja Motivan vaikuttavuuskiihdyttämössä

Vaikuttavuuskiihdyttämön avulla tuetaan Maaseuturahaston rahoitusta saaneissa hankkeissa syntyneiden innovaatioiden, tulosten ja tuotosten käyttöönottoa ja skaalaamista. Ohjelmaan osallistuvia hankkeita avustetaan esimerkiksi luotujen ratkaisujen tuotteistamisessa ja validoinnissa, markkinakartoituksen koostamisessa, jatkorahoitusmahdollisuuksien mietinnässä sekä vaikuttavuuden arvioinnissa.

Lisätietoa alkutuotannon vaikuttavuuskiihdyttämöstä voit lukea osoitteesta: https://maaseutuverkosto.fi/uutiset/alkutuotannon-uusia-innovaatioita-kiritetaan-vauhtiin-uusin-tavoin/

Viimeksi päivitetty: 23.9.2024