Ilse Ekman vahvistamaan Mittaustekniikan yksikön mikrobiologian ja solubiologian tutkimusta

Ilse Ekman aloitti marraskuussa uutena mikrobiologian projektitutkijana Kajaanin yliopistokeskuksen Mittaustekniikan yksikössä Wood for Health -hankkeessa.
Ilse Ekman - Kajaanin yliopistokeskus, Mittaustekniikan yksikkö
Ilse Ekman

Lounais-Suomesta lähtöisin olevalla Ilsellä on monialainen tausta. Hänen opintonsa alkoivat Turun yliopistolla biolääketieteellä ja lääkekehityksen alalla. Viimeisimpänä työpaikkanaan ennen Mittaustekniikan yksikköön siirtymistä hän on työskennellyt Itä-Suomen yliopistolla kliinisen mikrobiologian oppiaineella valmistellen väitöskirjaansa.

Laboratoriotyöskentelystä ja tutkimuksen tekemisestä Ilselle on kertynyt kokemusta kymmenen vuoden ajalta. Kliinisessä laboratoriotyöskentelyssä ja tutkimustyössä hänen osaamisalueekseen on painottunut muun muassa soluviljelyn ja virtaussytometrian menetelmät.

Viimeksi päivitetty: 21.12.2023