Kaikille avoin Työhyvinvointipäivä Vuokatissa tiistaina 1.10.

Päivä pyrkii tarjoamaan vastauksia kolmeen isoon kysymykseen. Mitä työhyvinvoinnista tiedetään juuri nyt? Miten voit edistää omaa työhyvinvointiasi? Miten työnantajana voit tukea työntekijöidesi hyvinvointia ja työssä menestymistä?
Vuokatti-kampuksen työhyvintointipäivä 1.10.

Vuokatti Kampus, Vuokatin liikunta-alan koulutuskeskittymä, järjestää Työhyvinvointipäivän tiistaina 1.10. kello 9.00–15.30. Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki, jotka ovat kiinnostuneita työhyvinvoinnin edistämisestä sekä hyvinvoinnin ja tuottavuuden kehittämisestä organisaatiossaan. Tapahtuma on maksuton.

Työhyvinvointipäivä alkaa Vuokatin Urheiluopiston Iso Pölly -luentosalissa. Lounaan jälkeen on toiminnallista ohjelmaa Vuokatti Areenalla. Luvassa on asiantuntijapuheenvuoroja, osallisuutta ja elämyksiä sekä mahdollisuuksia verkostoitumiseen. Tapahtumassa pääsee myös tapaamaan Vuokatti kampuksen opiskelijoita ja opettajia sekä ideoimaan, kuinka liikunta-alan opiskelijoiden osaamista voisi hyödyntää oman organisaation työhyvinvoinnin edistämisessä. Iltapäivän ohjelmaan sisältyy mahdollisuus osallistua ohjattuun hyvinvointiliikuntaan.

Monipuoliset asiantuntijapuheenvuorot lähestyvät työhyvinvointia eri näkökulmista. Tapahtumassa kuullaan vuoden 2024 valtakunnallisessa Urheilugaalassa Suomen aktiivisimpana työpaikkana palkitun Mehiläisen henkilöstöjohtaja Tatu Tulokkaan ajatuksia työhyvinvoinnin merkityksestä kilpailukykykyyn, professori ja filosofi Juha T. Hakala kertoo työhyvinvoinnista yksilön näkökulmasta, ja turkulaisen mainostoimisto Tagomon toimitusjohtaja Petri Elovaara tuo esille miksi työntekijöiden hyvinvointiin satsaaminen maksaa jokaisen euron takaisin moninkertaisesti.

”Työhyvinvointi on yksilön ja yhteisön yhteinen asia ja sen edistämiseen tarvitaan sekä tietoa että taitoja. Vuokatti kampuksen työhyvinvointipäivän tavoitteena on innostaa kaikkia tarttumaan yhteiseen haasteeseen ja antaa virikkeitä aktiivisen ja hyvinvointia tukevan työkulttuurin luomiseen”, tapahtuman järjestelytiimiin kuuluva liikuntapedagogi Jaana Kari Kainuun ammattiopistolta kertoo.

Tapahtuman järjestelyistä vastaava Vuokatti Kampus on Vuokatin alueen liikunta-alan koulutuksen järjestäjien keskittymä, johon kuuluvat Jyväskylän yliopisto, Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kainuun ammattiopisto, Kainuun liikunta ja Vuokatti Sport. Muita kampuksen toimijoita ovat Sotkamon urheilulukio sekä Vuokatti-Ruka urheiluakatemia. Vuokatti Kampus on Suomen monipuolisin ja laajin liikunta-alan koulutuskeskittymä.

Tapahtuman lisätiedot ja ilmoittautuminen löytyvät osoitteesta https://kamk.fi/vuokatti-kampuksen-tyohyvinvointipaiva-2024/

Lisätiedot:
Anna Lukkari, yliopistonopettaja