Kolmen liikuntatieteen väitöskirjan syksy Vuokatissa

Liikuntatieteiden maisteri (LitM.), Christina Kuorelahden väitös avaa Jyväskylän yliopiston Vuokatin Liikuntateknologian yksikön syksyn väitösputken. Lokakuussa järjestetään kaksi muuta väitöstä.
LitM. Christina Kuorelahti.
LitM. Christina Kuorelahti

Kuorelahden liikuntafysiologian väitöskirjan Monitoring progress in young athletes both in and out of the laboratory – what measures have the highest value for coaches and athletes? (Nuorten urheilijoiden kehittymisen ja palautumisen seuranta sekä laboratoriossa että sen ulkopuolella – mitkä mittarit ovat arvokkaita valmentajille ja urheilijoille?) tarkastustilaisuus pidetään 30.9. Vuokatin Sokos hotellin Auditoriossa kello 12.00. Tilaisuus on yleisölle avoin.

Vastaväittäjänä toimii professori Thomas Losnegard (Norwegian School of Sport Sciences NIH, Norja) ja kustoksena professori Vesa Linnamo (Jyväskylän yliopisto). Väitöstilaisuuden kieli on englanti.

Kuorelahti esittää väitöskirjansa liikuntatieteellisessä tiedekunnassa Jyväskylän yliopistossa. Hänen tutkimuksensa käsitteli nuorten, urheilulukiossa opiskelevien, maastohiihtäjien kehitystä ja palautumista.

Christina Kuorelahti valmistui liikuntatieteiden kandidaatiksi Michiganin teknillisestä yliopistosta vuonna 2012 ja liikuntatieteiden maisteriksi Jyväskylän yliopistosta vuonna 2015. Kuorelahti on työskennellyt liikuntatieteellisen tiedekunnan väitöskirjatutkijana Vuokatissa Jyväskylän yliopistossa syyskuusta 2017 lähtien.

Lokakuussa liikuntatieteiden tohtoriksi väittelevät (MSc.), Shuang Zhao (6.10.) ja (LitM.), Oona Kettunen (20.10.). Väitöskirjojen aiheista lisätietoa luvassa myöhemmin.

Viimeksi päivitetty: 27.9.2023