Oulun yliopisto käynnistää syksyllä 2024 Kajaanissa varhaiskasvatuksen ja erityisopetuksen koulutuksia. Opinnot toteutetaan Opetus- ja kulttuuriministeriön, sekä Kajaanin ja Iisalmen kaupunkien erillisrahoituksella.
Oulun yliopiston ylioppilaskunnan vierailu Kajaanissa 5.6.2024
Oulun yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen jäsenet ja asiantuntijat vierailivat Kajaanissa 5.6.2024

Syksyllä 2024 opintonsa aloittaa 40 varhaiskasvatuksen kandidaatiksi ja 20 erityisopettajaksi valmistuvaa opiskelijaa. Syksyllä 2025 käynnistyvät puolestaan varhaiskasvatuksen erityisopettajan maisteriopinnot, joihin tullaan valitsemaan 20 opiskelijaa. Koulutuksilla vastataan Kainuun ja Ylä-Savon opettajapulaan. Opinnot toteutetaan monimuotoisesti siten, että lähiopetus tullaan järjestämään Kajaanissa ammattikorkeakoulun tiloissa.

Oulun yliopiston ylioppilaskunnan edustajat vierailivat Kajaanissa 5.6.2024. Vierailun aikana tutustuttiin kaupunkiin, Kajaanin yliopistokeskukseen ja Kajaanin ammattikorkeakouluun. Kajaanissa toimii jo YTHS:n toimipiste, joka palvelee jatkossa myös yliopisto-opiskelijoita paikkakunnalla. Lisäksi vierailun yhteydessä aloitettiin keskustelu yhteistyöstä Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijakunta KAMOn kanssa.

Ylioppilaskunta suunnittelee uutta vierailua Kajaaniin syksyllä, kun uudet opiskelijat ovat aloittaneet opintonsa. Opiskelijoille halutaan viedä viestiä siitä, että ylioppilaskunta on myös heitä varten, ja lähes kaikki palvelut ovat saatavilla sähköpostilla, puhelimitse tai etätapaamisten muodossa. Opiskelijoita halutaan myös tukea järjestämään omaa toimintaa ja tapahtumia.

Viimeksi päivitetty: 18.6.2024