Valtakunnallinen yliopistokeskusseminaari Vuokatissa

Valtakunnallinen yliopistokeskusseminaari järjestettiin Vuokatissa 14.–15.12.2023. Yliopistokeskusseminaarit järjestetään vuosittain yhdellä yliopistokeskuspaikkakunnalla ja vuoden 2023 järjestämisvuorossa oli Kajaanin yliopistokeskus. Paikkana tapahtumille oli Sokos Hotel Vuokatti.
Yliopistokeskusseminaari Vuokatissa 14.12.2023

Seminaari alkoi torstaina Kajaanin yliopistokeskuksen johtajan, Vesa Virtasen, tervetuliaissanoilla. Tervetuliaissanojen jälkeen kuunneltiin ja keskusteltiin TKI-rahoituksesta ja rahoitushaasteista Mikkelin yliopistokeskuksen alustamana.

Kahvitauon jälkeen vuorossa oli Jyväskylän yliopiston Vuokatin liikuntateknologian yksikön esittely ja yrityskierros laboratorioissa. Kierroksella tutustuttiin muunmuassa hiihtomattoon ja tasapainolevyihin.

Illan päätteeksi Sotkamon kunnan kunnanjohtaja Mika Kilpeläinen isännöi illanviettoa Vuokatti Sportin kokoustilassa Särkisen rannalla. Ohjelmassa oli iltapalaa, yhdessäoloa ja tutustumista toisiimme.

Perjantai, toinen seminaaripäivä, kuluikin sitten tiedekasvatuksen ja koulutuksen kehittämisen merkeissä. Käytiin läpi esimerkkejä yhteistyöstä poliittisen johdon sekä kaupunkien ja kuntien välisestä vuorovaikutuksesta.

Lopuksi oli vuorossa kapulanvaihto vuoden 2024 järjestämisvuorossa olevalle yliopistokeskukselle, Seinäjoen yliopistokeskukselle. Seminaarin tarkempi ohjelma on luettavissa täältä.

Kuvassa Kajaanin yliopistokeskuksen johtaja Vesa Virtanen luovuttaa ”kapulan” Seinäjoen yliopistokeskuksen johtajalle Olli-Pekka Viinamäelle.

Seminaarin esitykset:
PDF - Neljän prosentin T&K-tavoite