Akateemiset perinteet Oulussa ja uusien professorien juhlaluennot

Mitä ovat akateemisuus ja akateemiset perinteet? Yksi niistä ovat uusien professorien juhlaluennot, aiemmat virkaanastujaiset.
Tohtorinhattu

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Vieraile tapahtumassa

Akateemiset perinteet voivat olla paikallisia, kansallisia ja globaaleja. Ne liittyvät yliopistoihin ja niissä koulutettujen ja työskentelevien juhliin eri muodoissaan. Perinteistä on kertomassa Oulun yliopistoseuran hallituksen puheenjohtajana pitkään toiminut professori Paula Rossi haastattelijana koordinaattori Niina Timosaari-Hyry.

Samana iltana neljä Oulun yliopiston uutta professoria esittelee tieteenalaansa tiiviissä juhlaluennossa.

Luennoimassa ovat:

Kyberturvallisuuden professori Kimmo Halunen: Luottamus digitaalisen teknologian mahdollistajana

Auto- ja työkonetekniikan professori Juho Könnö: Simulaatiopohjainen suunnittelustrategia työkonekehityksessä

Rakennesuunnittelun ja teknillisen mekaniikan professori Antti Niemi: Hyvä rakennesuunnittelu - mahdollisen taidetta tieteellisesti

Sovelletun geofysiikan professori Elena Kozlovskaya: Sovellettu geofysiikka ja 21. vuosisadan haasteet

Virtuaalilähetys UniOulu YouTube-kanavalla. Tarvitset lähetyksen seuraamiseen vain nettiselaimen tai puhelimen YouTube-sovelluksen.

Tilaisuus on osa Oulun yliopiston pop-upin toimintaa.

Viimeksi päivitetty: 12.4.2021