Argumenta: Tuoko biokiertotalous hyvinvointia kaupunkiympäristöön?

Terve ympäristö Terve ihminen - hankkeeseen kuuluva keskustelutilaisuus, jossa pohditaan biokiertotalouden hyvinvointivaikutuksia kaupunkiympäristössä. Tapahtuma alkaa asiantuntijapuheenvuoroilla ja jatkuu vuorovaikutteisena keskustelutilaisuutena, jossa keskustellaan kestävän ruokajärjestelmän sekä biomateriaalien kierrätyksen ja uusiokäytön eri vaikutuksista. Argumenta-hanke edistää tiedeviestintää ja kansalaiskeskustelua terveen luonnon ja terveen ihmisen vuorovaikutteisesta suhteesta.

Tilaisuus järjestetään Kulttuuritalo Valveella ja sinne on kaikilla vapaa pääsy. Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Kulttuuritalo Valve, Oulu

Puhujat ja esitykset:

12:00 Avaus

12.10–12.30 Biokiertotalous systeeminä ja sen edut ympäristölle, Katri Kärkkäinen, Luonnonvarakeskus
12.30–12.50 Terveellinen ja kestävä ruokajärjestelmä, Timo Hugg, Oulun yliopisto

– keskustelu

13.00–13.30 Oulun biokiertotalous – Kiertokaari ja Ympäristötoimi, Antero Kiljunen ja Pekka Juntunen
13.30–13.45 Yleiskeskustelu

13.45 Kahvit
14.15–15.00 Paneelikeskustelu: Biokiertotalous – kestävä ja terveellinen vaihtoehto?

Panelistit:
Antero Kiljunen, Oulun kaupunki, Kiertokaari