Brown Bag -seminaari: Kestävyys ja muutos liiketoiminnan verkostoissa ja teollisuuden siirtymissä

Vain muutos on pysyvää ja etenkin nykymaailmassa monenlaisia kestävyyteen sekä ihmisten hyvinvointiin liittyviä muutoksia ja siirtymiä tarvitaan muun muassa liiketoiminnassa ja työpaikoilla. Tule mukaan seuraamaan lokakuun Brown Bag -seminaaria 17.10. ja tutustumaan, miten kestävyyden eri ulottuvuuden ja muutosprosessit ovat läsnä liiketoiminnan verkostoissa ja teollisuuden siirtymissä. Tämän seminaarin puhujina ovat Hanna Komulainen Oulun kauppakorkeakoulusta ja Arto Reiman teknillisestä tiedekunnasta.
Image of brown lunch paper bag and text "University of Oulu, Brown Bag research lunch seminar"

Tapahtuman tiedot

Tellus Stage, Linnanmaan kampus & Zoom

Linnanmaa
Muu

Vieraile tapahtumassa

Hanna Komulainen kertoo esityksessään, miten kestävyyttä ja kestävyyteen liittyviä muutoksia on tarkastelu aiemmassa liiketoimintaverkostojen tutkimuksessa, ja mitkä tähän liittyvät resilienttien organisaatioiden ja liiketoimintaverkostojen teemat ovat seuraavana tutkimuskohteena hänen yksikössään.

Arto Reiman kertoo puheenvuorossaan EU:n visioista liittyen Industry 4.0 ja Industry 5.0 siirtymiin ja esittelee näkökulmia siihen, millaisia organisatorisia kyvykkyyksiä tarvitaan näissä siirtymissä erityisesti työhyvinvoinnin ja tuottavuuden näkökulmasta.

Seminaari pidetään torstaina 17.10. klo 11:00-12:00 Tellus Stagella Linnanmaan kampuksella. Ilmoittaudu tapahtumaan viimeistään ma 14.10. klo 12 mennessä. Tarjoamme lounaan etukäteen ilmoittautuneille osallistujille. Huom. Seminaari on englanninkielinen.

Jos et pääse Linnanmaan kampukselle, voit osallistua seminaariin myös Zoomin kautta. Jos osallistut Zoomin kautta, sinun ei tarvitse ilmoittautua tapahtumaan.

Hanna Komulainen on apulaisprofessori (tenure track) Oulun kauppakorkeakoulussa, Markkinoinnin, johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan tutkimusyksikössä. Hän on toiminut myös helmikuusta 2024 lähtien apulaisprofessorina Profi7 Frontiers of Arctic and Global Resilience (FRONT) tutkimusohjelmassa. Hän on tohtori taloustieteen ja liiketoimintahallinnon alalla ja dosentti Oulun yliopistossa (markkinointi, erityisesti arvon luominen ja asiakaskokemus digitaalisissa palveluissa). Komulaisen tutkimuksen avainalueita ovat B2B-suhteet ja -verkostot, palvelumarkkinointi, asiakasarvo sekä erilaiset kestävyyteen liittyvät teemat, kuten kiertotalous, kestävät innovaatiot ja liiketoimintaverkostojen resilienssi.

Arto Reiman on tutkimusryhmän johtaja tuotantotalouden tutkimusyksikössä. Hän on tuotantotalouden tohtori ja hänelle on myönnetty dosentuuri Tampereen yliopistosta ihmiskeskeisen työjärjestelmän suunnittelun ja johtamisen alalta. Reimanin tutkimuskohteet liittyvät liiketoiminnan sosiaaliseen vastuuseen ja resilientteihin organisaatioihin. Erityisesti hän on kiinnostunut ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta sekä ihmisvaikutuksesta työkontekstissa. Aiemmin hän on toiminut myös Suomen Ergonomiayhdistyksen puheenjohtajana.

UniOGS-väitöskirjatutkijat: Voitte lisätä Brown Bag -seminaareihin osallistumisen HOPSiinne ja kun olette käyneet kymmenessä Brown Bag-seminaarissa, saatte siitä 0,5 opintopistettä.

Oulun yliopiston Brown Bag -seminaarien ideana on mahdollistaa kohtaamisia eri alojen tutkijoiden välillä ja lisätä tieteidenvälistä keskustelua. Kerran kuussa kutsumme kaksi tutkijaamme eri tieteenaloilta puhumaan samaan aihepiiriin liittyvästä tutkimuksestaan. Tervetuloa mukaan oppimaan uutta, kyselemään ja keskustelemaan: Brown Bag -seminaarimme ovat kaikille avoimia!

Viimeksi päivitetty: 19.9.2024