Hyvä työ -symposiumi II: Työelämä uhkakuvien ja utopioiden ristivedoissa

Hyvä työ -symposiumi kokoaa vuosittain yhteen työelämän ilmiöiden tutkijoita, työelämän toimijoita ja kehittäjiä, eri alojen työelämää tarkastelevia opiskelijoita sekä muita aiheesta kiinnostuneita. Tule esittelemään omaa tutkimustasi tai kuuntelemaan tutkijoiden alustuksia ja keskustelemaan!

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Tellus Backstage

Sijainti

Linnanmaa

Aikaamme luonnehtivat suuret ja kohtalokkaat kysymykset: toisaalta meitä uhkaavat sodat, ympäristötuho, pandemiat. Toisaalta meitä innostavat uudet teknologiat, työn tekemisen muodot sekä uudet yhteisöt hyvän elämän näyttämöinä. Symposiumissa kokoonnutaan aamupalan, lounaan ja iltapäiväkahvin rytmittämänä keskustelemaan työelämän tutkimuksesta ja kehitysnäkymistä uhkakuvien ja utopioiden ristivedoissa.

Symposiumi alkaa Hyvä työ -verkoston avainluennolla, jossa kartoitetaan ekologisesti ja inhimillisesti kestävän työelämän kysymyksiä vihreän siirtymän aikakaudella. Iltapäivä koostuu symposiumin osallistujien esityksistä ja keskusteluista. Symposiumin päättää yhteen vetävä ja tulevaisuuteen katsova keskustelu.

Esitelmäkutsu: Olet tervetullut osallistumaan symposiumiin myös omalla esitykselläsi inhimillisesti ja ekologisesti kestävästä työelämästä! Lähetä n. 300 sanan tiivistelmä ilmoittautumislomakkeen kautta viimeistään 16.8.2024 ja valmistaudu pitämään symposiumissa 15 minuutin esitys. Esitys voi käsitellä tehtyä, työn alla olevaa tai ideatasolla olevaa tutkimusta. Esitys voi käsitellä myös oman organisaatiosi vaikeita kysymyksiä tai hyviä käytänteitä, joihin tutkimuksella voisi pureutua. Ilmoittautumislomake

Tilojen ja tarjoilujen vuoksi toivomme ilmoittautumista kaikilta osallistujilta.

Symposiumin järjestää Oulun yliopistossa toimiva Hyvä työ -verkostoUniOGS:n tukemana. Väitöskirjatutkijoilla on mahdollisuus saada 2 op osallistumalla symposiumiin ja esittelemällä omaa tutkimustaan.

Tervetuloa!

Alustava ohjelma

8.30–9.00 Aamupala

9.00–9.15 Symposiumin avaussanat, Teemu Suorsa ja Maarit Siromaa