Kansainvälinen BeTech!-tapahtuma: Ammattien festivaali

Kolmas kansainvälinen BeTech!-tapahtuma, Ammattien festivaali, järjestetään Murmanskissa 15.–16.4.2021 online.

Tapahtuman tiedot

Ensimmäisenä päivänä teemme online-vierailuja seuraaviin yrityksiin: Atomfleet (työskentelee ydinkäyttöisten jäänmurtajien parissa), Murmanskin Kauppasatama (tutustutaan sataman historiaan ja sen erityispiirteisiin) ja Miksapix-yritys (tutustutaan saamelaiskulttuurin tarinoihin perustuvaan digi-maailmaan).

Seuraavana päivänä tapaamme BeTech!-projektin kaikkien kolmen partnerimaan (Suomi, Norja ja Venäjä) asiantuntijoita, jotka osallistuvat pyöreän pöydän keskusteluun tulevaisuuden ammateista. Tapahtumaan osallistuvien koulujen oppilaat ja opettajat esittävät kysymyksiä asiantuntijoille ja jakavat näkemyksiään ja kokemuksiaan myöhemmin samana päivänä käytävissä keskusteluissa.

BeTech!-projektin tavoitteena on innostaa nuoria opiskelemaan matematiikkaa ja luonnontieteitä koulussa sekä näkemään luonnontieteiden ja tekniikan alat houkuttelevina opiskelualoina ja uramahdollisuuksina.

BeTech! on Kolarctic CBC -projekti, jossa partnereina ovat Altan kunta (pääpartneri), Tromssan arktinen yliopisto, Murmanskin arktinen valtion yliopisto sekä Oulun yliopisto. Projektissa ovat mukana myös yritykset Equinor Norjasta sekä Socium+ ja Murmanself Murmanskista.

BeTech!-projektia rahoittavat Kolarctic CBC, EU, Venäjä, Norja ja Suomi.

Lisätietoa BeTech!-tapahtumasta.

Viimeksi päivitetty: 13.4.2021