Kansalaistiede ja bokashi – tule mukaan työpajaan!

Hei bokashaaja, haluatko kurkistaa keittiösi bokashipönttöön pintaa syvemmältä? Oletko miettinyt, millainen on sinun bokashisi mikrobikoostumus? Entä vaikuttaako bokashi kotisi biodiversiteettiin? Voiko bokashilla olla terveysvaikutuksia? Oletko tehnyt omia kokeiluita bokashin kanssa?
Biojätteitä astioissa.
Kuva: Birgitta Vinkka

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Kasvitieteellinen puutarha, Kaitoväylä 5

Tule bokashityöpajaan Oulun yliopiston kasvitieteelliseen puutarhaan ihmettelemään yhdessä muiden bokashintekijöiden ja tutkijoiden kanssa, mitä bokashiprosessissa tapahtuu. Tapahtumassa voit keskustella asiantuntijoiden kanssa muun muassa siitä, miten bokashikotien mikrobistoa voi kartoittaa ja voit vaihtaa kokemuksia kasvotusten muiden bokashintekijöiden kanssa.

Mukana ovat mikrobiologi Katharina Kujala ja ympäristösosiologi, tietokirjailija Veera Kinnunen Oulun yliopiston Biodiverse Anthropocenes (ANTS) -tutkimusohjelmasta.

Osallistujista valitaan viisi vapaaehtoista kotitaloutta Oulun seudulta mukaan tutkimukseen.

Kahvitarjoilu!

Ilmoittautuminen Veera Kinnuselle osoitteeseen veera.kinnunen(at)oulu.fi 28.5.2023 mennessä.

Viimeksi päivitetty: 23.5.2023