Kevät tuli, lumi suli, puro sanoi puli, puli – tulvien hyödyntäminen, mutta minkä kustannuksella?

Ennen tulvia säännösteltiin aina samojen päivämäärien mukaan, mutta ilmastonmuutoksen myötä tarkoista ajankohdista tuli ongelma.

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Etätapahtuma

Vieraile tapahtumassa

Miten monimutkaista tulvien ohjaaminen on nyt, ja miten sen trendit tulevaisuudessa arvotetaan, kun perinteisen kevättulvan lisäksi virtaamiin vaikuttavat syystulva, hyydetulva, tulvasuojelu, tuuli- ja aurinkoenergian säätö ja biodiversiteetti. Entä mikä rooli on tulvaniityillä, veneilijöille ja kalateillä. Miten vesien käytöstä päätetään?

Keskustelemassa Suomen ympäristökeskus SYKEn kehittämispäällikkö Seppo Hellsten, PVO-Vesivoima Oy:n ympäristöpäällikkö Aaro Horsma, Oulun yliopistosta apulaisprofessori Hannu Marttila sekä tutkija Anna-Kaisa Ronkanen, joka myös juontaa keskustelun.

Virtuaalilähetys UniOulu YouTube -kanavalla. Tarvitset lähetyksen seuraamiseen vain nettiselaimen tai puhelimen YouTube-sovelluksen.

Tilaisuus on osa Oulun yliopiston pop-upin toimintaa ja Tutkitun tiedon teemavuotta 2021.

Viimeksi päivitetty: 7.5.2021