Korkeakouluyhteisön tuki- ja lohdutustapahtuma Gazan sodan vuoksi

Oulun seurakunnat kutsuu Oulun yliopiston opiskelijat ja henkilökunnan mukaan tapahtumaan, jossa voi ilmaista tukea Gazan sodan kaikille uhreille ja surra yhdessä Gazassa yli 120 päivää kestänyttä tragediaa.

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

L3, Linnanmaa Campus

Sijainti

Linnanmaa

Tapahtuman pääkohdat:

1. Turvallinen keskustelu: Voit jakaa ajatuksesi ja tunteesi turvallisessa tilassa, jossa on ymmärrystä ja empatiaan.
  2. Hetki hiljentymiseen: Kunnioitamme minuutin hiljaisuuden aikana kuolleita ihmishenkiä kiinnittäen erityistä huomiota yli 10 000 viattomaan palestiinalaislapseen, jotka on murhattu traagisesti.
  3. Rauhanrukoukset: voit käyttää hiljaisuusminuutin henkilökohtaiseen rukoukseen ja niin välittää sydämelliset rauhan ja parantumisen toivotukset kärsiville palestiinalaisperheille.

Gazan sota on tragedia, jossa mm. yli 26 000 palestiinalaista, mukaan lukien yli 10 000 viatonta lasta, on kuollut traagisesti ja 85 % Gazan väestöstä on joutunut siirtymään kotiseudultaan. Kollektiivinen läsnäolomme on voimakas solidaarisuuden symboli, jossa seisomme kaikkien Gazan sodan uhrien rinnalla. Kun edistämme avointa vuoropuhelua, vietämme yhteistä hiljaista hetkeä ja hiljennymme rukouksiimme, toivomme tarjoavamme lohtua ja tukea opiskelutovereillemme ja kollegoillemme, joihin tämä kriisi vaikuttaa suoraan. Osallistumistesi on tärkeää, jotta yhdessä voisimme osoittaa sitoutumisemme muistaa niitä, jotka ovat kuolleet tai kärsineet Gazan sodassa.

Tämä tapahtuma ei ole uskonnollinen tilaisuus. Tämä tapahtuma ei ole minkään uskonnon puolesta tai mitään uskontoa vastaan, se ei ole minkään poliittisen näkemyksen tai ryhmän tai valtion tai järjestön puolesta tai vastaan, eikä se ole ketään vastaan missään mielessä, vaan ainoastaan kaikkien viattomien siviilien puolesta. Se on järjestetty, jotta saisimme voimia jatkaa tässä kauheassa tilanteessa eteenpäin opiskelijoina ja työntekijöinä ja auttaa niitä, jotka tarvitsevat apuamme. Tilaisuudessa saat ohjeita selvitä eteenpäin tässä surullisessa ajassa.

Tilaisuudessa käytämme vain englantia. Kaikki ovat tervetulleita!

Ari Savuoja
yliopistopastori / University Chaplain