Mikä tekee yliopistosta kansainvälisen? – #maahanmuuttodialogit

Monet suomalaiset yliopistot kertovat olevansa ”kansainvälisiä”, mutta mitä kansainvälinen yliopisto oikeastaan tarkoittaa, kun kyseessä on asiantuntijayhteisö? Mitä kansainvälinen tutkinto tai kansainvälinen opiskelija oikeastaan tarkoittavat?
Rakentavaa keskustelua maahanmuutosta -otsikko ja aihetunniste maahanmuuttodialogit. Kuvassa monimuotoisia ihmisryhmiä keskustelemassa.

Tapahtuman tiedot

Aika

Keskustelun tavoitteena on rakentaa entistä parempaa ymmärrystä monimuotoisesta kansainvälisyydestä sekä sen vaikutuksista. Kuinka kansainvälisyys näkyy jokapäiväisessä elämässämme yliopistolla? Mitä haasteita kansainväliseen opiskeluun ja opettamiseen voi liittyä?

UniOulu ja Talent Boost -hanke kutsuvat jokaisen yliopistoyhteisön jäsenen osallistumaan keskusteluun. Olemme erityisen kiinnostuneita jokaisen henkilökohtaisista näkemyksistä ja kokemuksista – laidasta laitaan.

Missä ja milloin? Torstaina 3.11.2022 kello 10.00–12.30. Tapahtumapaikka sekä lisätiedot lähetetään ilmoittautuneille myöhemmin.

Keskustelu on osa Maahanmuuttodialogeja-tapahtumasarjaa. Tapahtuman tavoitteena ei ole saavuttaa yhteisymmärrystä tai yhtä oikeaa vastausta, vaan rakentaa moniäänistä ymmärrystä.

Osallistumalla vaikutat oikeasti!

Dialogien koontikirjaukset julkaistaan alkuvuodesta 2023. Keskusteluiden kirjauksista teetetään yhteenveto, jota hyödynnetään muun muassa tulevassa ulkomaalaislain kokonaisuudistuksessa sekä Suomen kokonaisvaltaisen maahanmuuttopolitiikan valmistelussa. Yhteenveto toimitetaan myös eduskuntapuolueille.

Vastaukset ja kirjaukset ovat täysin anonyymeja ja salassa pidettäviä. Keskustelu on avoin jokaiselle yliopistoyhteisön jäsenelle. Tervetuloa mukaan – sinua tarvitaan!

Maksimiosallistujamäärä on 12. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 31.10 kello 23:59 mennessä. Osallistujille tarjotaan kahvia ja välipalaa.

Viimeksi päivitetty: 25.10.2022