Miten tekoäly mullistaa ICT-alaa?

Tekoäly kehittyy vauhdilla. Ymmärtääkö se ihmistä ja millaiseen tulevaisuuteen alan osaajien kannattaa valmistautua? Mihin ihmistä vielä ICT-palveluiden tuotantoprosessissa tarvitaan?

Tapahtuman tiedot

Tervetuloa seuraamaan Webatti-paneelikeskustelua "Miten tekoäly mullistaa ICT-alaa" liiketoiminnan, tutkimuksen ja opetuksen näkökulmista.

Paneelikeskustelun puhujat:
Ella Peltonen

Ella Peltonen (FT dos) työskentelee apulaisprofessorina Oulun yliopiston M3S-yksikössä. Hänen tutkimuskohteitaan ovat arjen älykkäät järjestelmät, kuten mobiililaitteet, esineiden internet ja älykkäät ajoneuvot. Tutkimuksellaan hän ratkoo kysymyksiä, jotka liittyvät reaalimaailman datan reaaliaikaiseen käsittelyyn pilvipalveluiden, reunalaskennan ja hajautetun koneoppimisen ja tekoälyn avulla.

Hannu Ripatti

Hannulla on 25 vuoden kokemus digitaalisen maailman vaiheista - 1990-luvun interaktiivisista cd-levyistä tähän päivään. Asiakastyössä Hannu auttaa yrityksiä, julkisia ja kolmannen sektorin toimijoita kehittämään uusia liiketoimintakonsepteja ja palveluita. Lisäksi hän kouluttaa, vetää työpajoja ja puhuu muotoilun menetelmien hyödyntämisestä liiketoiminnassa.

Pasi Vuorio

Pasi Vuorio on tekoälyyn hurahtanut digitaalisten palveluiden arkkitehti, jolla on yli 25 vuoden kokemus ohjelmistotuotteiden rakentamisesta. Tällä hetkellä Pasi visioi ja rakentaa tulevaisuuden ratkaisuja usealle toimialalle käyttäen generatiivista tekoälyä. Hän on mukana neuvonantajana useissa startup-yrityksissä ja haaveilee maailman valloituksesta tekoälyavusteisen liiketoiminnan ohjauksen parissa.

Ilmoittaudu tapahtumaan!

Aika: Ti 28.3.2023 klo 9.00–10.30

Paikka: Zoom-etäyhteys

Tapahtuma on osa HAiLife-hankkeen maksutonta seminaarisarjaa.

9.00 Tapahtuman alustus,

Jussi Leponiemi, BusinessOulu, asiakkuuspäällikkö, ICT