Oulun yliopisto Pohjois-Suomen opettajapäivillä

Oulun yliopisto toivottaa kaikki Pohjois-Suomen opettajapäiville osallistujat lämpimästi tervetulleiksi OPI 2023 -tapahtumaan. Tule tutustumaan, millaisia yhteistyömahdollisuuksia Sinulla ja oppilaitoksellasi on yliopiston kanssa. Moni teistä on myös Oulun yliopiston kasvatti. Tervetuloa kuulemaan viimeisimmät kuulumiset kotiyliopistostasi. Olemme koko tapahtuman ajan tavattavissa osastollamme (os. E7, luentosalin L1 vieressä)
Opetus

Tapahtuman tiedot

Oulun yliopisto, Linnanmaan kampus

Oulun yliopisto – kumppanisi koulutuksessa ja kouluyhteistyössä

Tervetuloa kuulemaan Oulun yliopiston terveiset ja ajankohtaiset kuulumiset muun muassa jatkuvaan oppimiseen, kouluyhteistyöhön sekä korkeakoulujen opiskelijavalintoihin liittyen.

Oulun yliopiston asiantuntijat ovat tavattavissa osastolla E7 perjantaina klo 12-17 ja lauantaina klo 9-16. Tule tapaamaan meitä ja vaihtamaan kuulumisia! Paikalla ovat mm. Fab Lab, opettajien täydennyskoulutus, lukioyhteistyö ja tiedekasvatus, avoin yliopisto ja alumnitoiminta.

Teemakohtaiset infot ja esittelyt

Kerran opiskelija, aina alumni | Alumnitoiminta

Oulun yliopiston alumneja on jo yli 60 000. Haluamme säilyttää yhteyden alumneihimme myös opintojen jälkeen. Tule juttelemaan alumnitoiminnasta, hakemaan alumnipinssi ja liittymään alumniyhteisöön.

Info/päivystys Oulun yliopiston standilla​ Osasto E7

Avoin yliopisto, täydennyskoulutus​, jatkuvan oppiminen | Jatkuvan oppimisen yliopisto

Tarvitsetko uutta potkua opetus- ja kasvatustyöhön tai ihmisten johtamiseen? Opetus- ja kasvatusalan opintojen keskiössä on ihmisen koko elinkaaren kattava kasvatus ja koulutus varhaiskasvatuksesta lasten ja nuorten oppimiseen ja opettamiseen ja edelleen koulutuksen suunnitteluun sekä muihin asiantuntijatehtäviin.

Info/päivystys Oulun yliopiston standilla​ Osasto E7

Tiedekasvatus, kouluyhteistyö | Innostu tieteestä

Tietoa kouluyhteistyön ja tiedekasvatuksen muodoista.

Infot lauantaina 4.2. klo 9.00 – 10.00 ja klo 12.00 – 13.00, Agora

Tiedeluokkatoiminta ja LUMA-keskus |Tiedeluokkatoiminta

Tule hakemaan laavalampun ohje ja juttelemaan tiedeluokka- ja LUMA-toiminnasta. ​

Tiedeluokkatoiminta tarjoaa monipuolisesti yhteistyömahdollisuuksia korkeakouluyhteistyöhön oppilaitoksille varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle.

Info/demot Oulun yliopiston standilla​ Osasto E7

 Fab lab - yhteistyö | Fab Lab Oulu

Tutustuminen FabLab-toiminnan mahdollisuuksiin ja kouluyhteistyöhön.

Perjantai 3.2. klo 14.00 – 17.00, Fab Lab

Lauantai 4.2. klo 9.00 – 16.00, Fab Lab

Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | tiedekunta

Tiedekunnan ja koulutustarjonnan esittelyä.

Tutustuminen päiväkoti Lastuun | Avoin päiväkoti Lastu

Lähdöt vierailuihin Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntaan:

Perjantai 3.2. klo 14.00 – 15.00 Osasto E7

Lauantai 4.2. klo 13.00 – 14.00 Osasto E7

Normaalikoulu | Oulun normaalikoulu

Mikä on harjoittelukoulun rooli nyt ja tulevaisuudessa?

Perjantai 3.2. klo 15.00 – 16.00 AT117

Lauantai 4.2. klo 11.00 – 12.00 Agora

Oulun yliopisto: Opiskelijan valinnat

Professori Jouni Pursiainen kertoo puheenvuorossaan yliopistojen valintaperusteista: muutoksia, seurauksia ja huolia. Opiskelu on valinta! Valintoja tehdään läpi elämän, mutta varsinkin nuorena. Opiskelua koskevissa valinnoissa pitää löytää omat mielenkiinnon kohteet ja vahvuudet, unohtamatta yhteiskunnan tarpeita. Nuori tekee valintoja yläkoulun jälkeen, lukion jälkeen ja korkeakouluopintojen jälkeen, mutta valinta koskee myös nuorta itseään. Hänet valitaan tai ei valita. Valintaperusteet nousevat keskiöön ja siksi niitä koskevat muutokset, seuraukset ja huolet puhuttavat. Puheenvuorossa käydään läpi ajankohtaisia teemoja yliopistojen opiskelijavalinnoista ja niiden vaikutuksista.

Perjantai 3.2. klo 14.00 – 15.00 AT117

Lauantai 4.2. klo 13.00 – 14.00 Agora

Oulun yliopisto: STEAM | STEAMillä laaja-alaisuutta oppimisyhteisöihin

Oppilaslähtöistä, kokeilevaa ja yhteisöllistä oppimista.

Lauantai 4.2. klo 10.00 – 11.00, klo 14.00 – 15.00 ja 15.00 – 16.00, Agora

Viimeksi päivitetty: 20.1.2023