Sukupuolentutkimuksen konferenssi Oulussa 30.11-2.12.2022

Oulun yliopiston Sukupuolentutkimus järjestää yhteistyössä Giellagas-instituutin ja Sukupuolentutkimuksen seuran (SUNS) kanssa kansainvälisen konferenssin teemalla Feminist matterings: Indigenous and Arctic engagements 30.11-2.12.2022.

Tapahtuman tiedot

Oulun yliopisto

Vieraile tapahtumassa

Poikkitieteisenä tutkimusalana feministisellä ja sukupuolentutkimuksella on tärkeä rooli tuottaa tietoa monisyisistä epäoikeudenmukaisuuksista eettisesti kestävien tulevaisuuksien rakentamiseksi. Tutkitun tiedon teemavuoden inspiroimana konferenssi haastaa kysymään pohjoisen näkökulmasta, miten ja missä feministisellä ja sukupuolentutkimuksella on väliä. Oulun yliopisto pohjoisena kansainvälisenä yliopistona antaa mahdollisuuden lisäksi lähestyä sukupuolentutkimuksellisa teemoja arktisuuden ja alkuperäiskansatutkimuksen näkökulmista. Toivotamme tervetulleiksi myös kaikki tiedon dekolonisaatiosta, feministisestä tieteen ja teknologian tutkimuksesta ja antirasistisesta tiedontuotannosta sekä aktivismista kiinnostuneet kuulijat.

Konferenssin ilmoittautuminen on auki 11.11. saakka.

Pääpuhujien keynote-luentoja voi tulla kuuntelemaan ilmaiseksi ja ilman ennakkoilmoittautumista Linnanmaan kampuksen Saalastinsaliin. Lisätietoja: https://genderstudiesconference2022.edu.oulu.fi

Twitter: @FMatterings2022 @GenderOulu #Fmatterings2022

Viimeksi päivitetty: 21.11.2022