Tiedon valossa: Itsepuolustuskurssi salaliittoteorioita vastaan

Erilaiset salaliittoteoriat ovat olleet osa populaarikulttuuria jopa tuhansia vuosia, ja ilmiö on erityisen ajankohtainen koronaviruksen aikaan.
Oulun yliopiston pop-up-tila Rotuaarilla.

Tapahtuman tiedot

Vieraile tapahtumassa

Missä vaiheessa terve epäily muuttuu perusteettomaksi salaliittoteoriaksi? Mikä erottaa todellisen salaliiton salaliittoteoriasta? Mitä haittaa salaliittoteorioihin uskomisesta voi olla ja miten niitä vastaan voi suojautua? Näihin kysymyksiin antaa vastauksen tutkijatohtori Pauli Ohukainen, joka tunnetaan myös tietoa kriittisestä ja tieteellisestä ajattelusta jakavan Tervettä skeptisyyttä -sivuston ylläpitäjänä.

Virtuaalilähetys UniOulu YouTube-kanavalla. Tarvitset lähetyksen seuraamiseen vain nettiselaimen tai puhelimen YouTube-sovelluksen.

Tilaisuus on osa Oulun yliopiston pop-upin toimintaa ja seurattavissa myös Kaleva Livessä.

Viimeksi päivitetty: 15.2.2023