Vuoden 2023 Tiedepuutarhan digitaalisen valokuvanäyttelyn avajaiset

Vuoden 2023 Tiedepuutarhan digitaalinen valokuvanäyttely on Francis Joyn neliosainen ”Tree Faces Exhibition”. Tervetuloa valokuvanäyttelyn avajaisiin Oulun yliopiston Tiedepuutarhalle!
An image containing a pine root that looks like an animal

Tapahtuman tiedot

Oulun yliopiston tiedepuutarhalla. Osoite Kaitoväylä 5, Linnanmaan.

Näyttely kokoaa yhteen puista otettuja valokuvia. Valokuvista on löydettävissä erilaisia piirteitä, jotka voivat näyttää tontuilta, keijuilta tai eläinhahmoilta. Valokuvanäyttelyn viestinä on muistuttaa katsojaa puihin liitettävistä maagisista voimista, jotka ovat olleet tärkeitä kautta aikojen erityisesti alkuperäiskansoille. Edelleen, kun vain pysähdymme ja katsomme kuvia, mutta ennen kaikkea puita luonnossa, voimme löytää yhteyden luontoon.

Francis Joy on tutkijatohtori Iso-Britanniasta, joka asuu ja työskentelee tällä hetkellä Rovaniemellä ja on erikoistunut shamanismin tutkimukseen.

Viimeksi päivitetty: 17.1.2023