Ystävänpäivän tapahtuma: Monimuotoisuus ja inklusiivisuus yliopistoyhteisössä

Oulun yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle avoin Monimuotoisuus ja inklusiivisuus yliopistoyhteisössä -tilaisuus järjestetään ystävänpäivänä 14.2.2023 klo 9–12.

Tapahtuman tiedot

Oulun yliopisto vaalii monimuotoisuutta sekä tekee määrätietoisesti työtä tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämiseksi niin työyhteisössä, tutkimuksessa ja tutkijakoulutuksessa sekä opiskelussa ja opetuksessa. Tavoitteena on osallistava ja saavutettava yliopistoyhteisö, johon jokainen tuntee yhteenkuuluvuutta ja jossa on arvostuksen ja luottamuksen kulttuuri.

Tilaisuudessa monimuotoisuusasiantuntija Sara Salmani avaa DEI-terminologiaa (Diversity, Equity and Inclusion – suomeksi monimuotoisuus sekä mm. mahdollistaminen ja mukaan ottaminen) ja kertoo lähtökohtia monimuotoisuuden huomioimiseen sekä inkluusion edistämiseen yliopistoyhteisössä. Myös kieleen, kielitaitoon ja kielenkäyttöön liittyvät kysymykset ja asenteet ovatkin keskiössä, kun tavoitteena on inklusiivinen yliopistoyhteisö.

Osuutensa jälkeen Salmani fasilitoi paneelikeskustelun, jossa keskustellaan, miten inkluusiota edistetään yliopistoyhteisössä, mitä tehdään jo nyt ja miten voisimme jatkossa vielä paremmin mahdollistaa kaikkien yliopistoyhteisön jäsenten osallisuutta ja osallistumisen mahdollisuuksia.

Paneelissa mukana keskustelemassa ovat tutkimusrehtori ja tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustoimikunnan puheenjohtaja Taina Pihlajaniemi, henkilöstöjohtaja Jarmo Okkonen, yliopistonlehtori Mervi Heikkinen, yliopisto-opettaja Juan-Miguel Diaz Castro, OYY:n sosiaalipoliittinen asiatuntija Essi Leinonen sekä tutkijatohtori Linda Omodara.

Sara Salmanin esityksen pääkieli on englanti, ja esitysmateriaali on sekä suomeksi että englanniksi. Paneelissa keskustellaan pääsääntöisesti englanniksi mutta kysymyksiä voi esittää sekä suomeksi että englanniksi.

Kiitos mielenkiinnostasi, tilaisuus on täynnä ja ilmoittautuminen on päättynyt.

Tapahtuman etäyhteys on peruttu.

Tapahtuma tallennetaan, ja tallenne tulee katseltavaksi vain Oulun yliopiston sisäiseen käyttöön.

Tapahtuma on osa Oulun yliopiston Talent Boost -ohjelman toimenpidekokonaisuutta, jonka tavoitteena on ’osallistava yhteisö’. Oulun yliopistossa Talent Boost -projektit ovat tärkeä osa yliopiston strategisia toimenpiteitä kansainvälistymisen edistämiseksi.

Viimeksi päivitetty: 3.2.2023