Eeva-Liisa Oikarinen
KTT
Tutkijatohtori
Markkinointiviestintä, Palvelujen markkinointi, Digitaalinen markkinointi
Markkinoinnin, johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan yksikkö
Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu
Olen väitellyt kauppatieteiden tohtoriksi Markkinoinnista Oulun yliopiston kauppakorkeakoulusta kesäkuussa 2018. Minulla on myös markkinoinnin alan dosentuuri Turun yliopistossa erityisosaamisena kuluttajan vuorovaikutuskäyttäytyminen (kesäkuu 2023).
Haluan ymmärtää ihmisen käyttäytymisen erityispiirteitä digitalisoituvissa liiketoiminnan vuorovaikutusuhteissa. Tällä hetkellä minua kiinnostaa ihmisten välisen markkinoinnin (Human-to-human marketing) dynamiikka ja erityisesti inhimillisyyden merkitys virtuaalisissa asiakaspalvelukohtaamisissa.
Olen tutkinut inhimillisyyden eri ilmentymiä, etenkin huumoria ja sen rajoja, leikillisyyttä ja vitsailua, liiketoiminnan erilaisissa vuorovaikutustilanteissa kuten esimerkiksi rekrytointimainonnassa, palvelukohtaamisissa, ja innovaatiojohtamisessa. Viimeisimmäksi olen tarkastellut palvelutyöntekijän vastuullisen käyttäytymisen vaikutuksia asiakkaaseen koronapandemian aikana.
Tutkimusaiheet
- Ihmiseltä ihmiselle -markkinointi
- virtuaaliset palvelukohtaamiset
- huumori, inhimillisyys, vastuullisuus
Tutkijan tiedot
Tutkijaprofiilit
Yhteystiedot
Sähköposti
Puhelinnumero
Vierailuosoite
Postiosoite