Uudet digitaalisesti valmistettavat materiaalit elektroniikan, optiikan ja lääketieteen sovelluksiin (NOVIDAM)

Hanke tuottaa uutta tieteelliseen tutkimukseen pohjautuvaa tietoa uusista materiaaleista, digitaalisista valmistusprosesseista sekä niiden hyödyntämisestä eri sovellusaloilla yritysten ja tutkimuslaitosten käyttöön. Hankkeen tuloksena syntyy myös konkreettisia materiaali- ja rakenne-esimerkkejä, jotka soveltuvat 3D-tulostukseen. Tavoitteena on nostaa ja edistää alueellista kilpailukykyä digitaalisen valmistuksen ja siihen soveltuvan materiaaliteknologian kehityksessä.

Ajankohtaista

Hankkeen loppuseminaari ja 3D-tulostimen esittelytilaisuus 26.10.2021 klo 9.00-11.30. Linkki kutsuun.

Monimateriaalitulostimen esittelyvideo.

Hanketiedot

Nimi: Uudet digitaalisesti valmistettavat materiaalit elektroniikan, optiikan ja lääketieteen sovelluksiin

Lyhenne: NOVIDAM

Kesto: 1.6.2018 - 31.10.2021

Toteuttaja: Oulun yliopisto

Rahoittajat: Euroopan aluekehitysrahasto EAKR, Pohjois-Pohjanmaan liitto, Oulun yliopisto, Nokia Oyj, UPM-Kymmene Oyj, Carbodeon Ltd Oy, 3DTech Oy

Julkinen rahoitus: 929 000 EUR

3D-tulostin

Neotech AMT 15X G4

Huipputason monimateriaalitulostin varustettuna useilla tulostus- ja materiaalinkäsittelymoduuleilla.