Arkistoitujen Moodle-kurssialueiden poisto

Oulun yliopiston ja Oamkin Moodlessa on käytössä arkistoitujen Moodle-kurssialueiden automaattinen poistoprosessi. Arkistoidut Moodle-kurssialueet, joiden päättymispäivä on ennen vuotta 2023, poistetaan vuoden 2023 lopussa.

Mitä on arkistointi?

Kun opetus- ja oppimistoiminta Moodle-kurssialueella päättyy, opettaja huolehtii sen arkistoinnista. Arkistoidun Moodle-kurssialueen tunnistaa punaisesta ARCHIVE-vesileimasta kurssialueen etusivulla ja kurssin nimen loppuun on lisätty sen alkamis- ja loppumispäivämäärät. Arkistoidun Moodle-kurssialueen sisällöt on jäädytetty ja se poistetaan Moodlesta automaattisesti seuraavan kalenterivuoden lopussa.

Lista arkistoiduista poistettavista Moodle-kurssialueista

Katso lisätietoa arkistoinnista: Opiskelijan ohje: Arkistointi (oulu.fi)

Ota talteen omat opintosuorituksesi

Jos haluat säilyttää Moodleen palauttamasi opintosuoritukset, huolehdi, että ne ovat tallessa omalla laitteellasi tai käyttämässäsi pilvipalvelussa. Moodle-kurssialueelle palautetut opintosuoritukset poistetaan Moodlesta lopullisesti samalla kun arkistoitu kurssialue poistetaan.

Voit halutessasi koota omat opintosuorituksesi koko opintoajaltasi portfolioksi. Yliopiston palveluista portfolion tekemiseen sopivat esimerkiksi Office 365 Education (O365) ja Google Workspace for Education. Jos haluat säilyttää opintotuotoksesi opintojesi jälkeen, valitse palvelu, jota pystyt käyttämään myös opiskeluaikasi jälkeen.

Viimeksi päivitetty: 13.12.2023