Celian äänikirjapalvelu lukemisesteisille

Saavutettavuuskirjasto Celian äänikirjoja voivat käyttää kaikki, joille tavallisen kirjan lukeminen on vaikeaa esimerkiksi lukivaikeuden tai sairauden vuoksi. Palvelun käyttö on asiakkaille ilmaista.
Hymyilevä tyttö kuulokkeet korvillaan.

Oulun yliopiston kirjaston kaikissa toimipaikoissa voidaan rekisteröidä Oulun yliopiston, Oamkin ja OSAOn opiskelijoita Celian käyttäjäksi. Celian äänikirjat on tarkoitettu kaikille, joille lukeminen on vaikeaa tai mahdotonta esimerkiksi lukivaikeuden, vamman tai sairauden aiheuttaman lukemisesteen vuoksi.

Palvelun käyttö aloitetaan asiakaskeskustelulla. Lukemisesteestä ei tarvitse esittää todistusta, mutta asia käydään suullisesti läpi.

Tunnukset palveluun voi hankkia seuraavasti:

• Ilman ajanvarausta virka-aikana kirjaston asiakaspalvelupisteillä.
  • Voit myös varata ajan rekisteröinnille. Myös etärekisteröinti (esim. Zoom-yhteydellä) on mahdollista ajanvarauksella. Ota yhteyttä kirjastoon: kirjasto@oulu.fi

Lisätietoja:

Viimeksi päivitetty: 17.1.2023