Damy ry:n tulevaisuuspalkinto Oulun yliopistosta valmistuneelle Jyri Fältille

Damy ry:n tulevaisuuspalkinto on myönnetty arkkitehdille Jyri Fält diplomityöstään "Hakaniemenranta - resilientti asuinalue Helsingin sydämessä" (Oulun yliopisto, Arkkitehtuurin yksikkö 2023)

Fältin diplomityö käsitteli Helsingin Hakaniemenrannan täydennysrakentamista resilienssi-käsitteen pohjalta. Työn taustana ovat ympäristön ja elämisen olosuhteiden muutokset, kuten muuttuvat elämäntavat ja väestörakenne sekä ilmastonmuutoksen seuraukset, jotka aiheuttavat muutospaineita myös rakennettuun ympäristöön. Fält tarkasteli työssään arkkitehtonisia keinoja, joilla rakennetun ympäristön muutoksensietokykyä voidaan lisätä.

Palkinnon myönsi Designmuseon ja Arkkitehtuurimuseon ystävät Damy ry:n hallitus. Palkinnon tarkoitus on tukea Designmuseon ja Arkkitehtuurimuseon toiminnan aihealueita sekä vahvistaa muotoilun ja arkkitehtuurin asemaa suomalaisen yhteiskunnan rakentamisessa tekemällä näkyväksi lahjakkaiden opiskelijoiden näkemyksiä kestävästä ja luonnonvaroja säästävästä suunnittelusta ja hyvinvointia luovasta visuaalisesta kulttuurista.

Lisää tietoa aiheesta:

Damy ry:n uutinen (siirryt toiselle verkkosivulle)

Archinfon uutinen (siirryt toiselle verkkosivulle)

Viimeksi päivitetty: 30.8.2024