DigiLukiseula Oulun yliopiston opiskelijoille

Oulun yliopisto järjestää ensimmäistä kertaa Digilukiseulan opiskelijoilleen.

Tietoa Digilukiseulasta:

Mikäli epäilet itselläsi lukemiseen ja/tai kirjoittamiseen liittyvää vaikeutta (lukivaikeus), voit halutessasi hakeutua Oulun yliopiston järjestämään DigiLukiseulaan.

Oulun yliopiston ohjauspalvelut toteuttavat DigiLukiseulan Oulun yliopiston opiskelijoille 2 kertaa lukuvuodessa. DigiLukiseula voidaan tehdä tutkintoon johtavan koulutuksen opiskelijalle, jonka äidinkieli on suomi.

Mikäli DigiLukiseulassa havaitaan viitteitä lukivaikeudesta, ohjataan sinut YTHS:lle tarkempiin yksilötesteihin. Mikäli yksilötesteissä todetaan lukivaikeus, saat lausunnon, jonka perusteella voit hakea suosituksia yksilöllisistä opintojärjestelyistä Oulun yliopiston Ohjauspalveluista.

Milloin et voi osallistua:

Et voi osallistua DigiLukiseulaan, jos äidinkielesi ei ole suomi tai jos sinulle on tehty lukitesti jo aiemmin.

Jos olet saanut aiemmin lausunnon lukivaikeuteen liittyen, sinulle voidaan tarvittaessa tehdä suositus yksilöllisitä opintojärjestelyistä aiemman lausunnon perusteella. Lisätietoa yksilöllisistä opintojärjestelyistä ja niiden tekemisestä löydät täältä https://www.oulu.fi/fi/opiskelijalle/opiskelun-tuki-ja-yhteystiedot-opiskelijalle/saavutettava-opiskelu

Toteutus torstaina 1.12.2022 Klo 10.30-11.30

Ilmoittautuminen: Pääset ilmoittautumaan DigiLukiseulaan tästä linkistä.

Ilmoittautuminen päättyy 21.11.2022. Kaikkiin ilmoittautuneisiin otetaan yhteyttä vielä ennen seulan toteutumista.

Kevään DigiLukiseula tullaan toteuttamaan

Torstaina 23.3.2023

Klo 8.30-9.30

Lisätietoa ilmoittautumisesta kevään DigiLukiseulaan tammikuun lopussa.

Lisätietoa sekä mahdolliset kysymykset: katja.holtinkoski-perttula(at)oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 9.11.2022