Hae ERASMUS+ vaihtoon Eurooppaan ensi kevätlukukaudelle 2024

Luonnontieteellisen tiedekunnan tutkinto-opiskelijana voit hakea Erasmus+ vaihtoon kuluvan lukuvuoden kevätlukukaudelle 2024.

Vaihtoon haetaan sähköisesti Oulun yliopiston SoleMOVE-järjestelmässä 15.9.-30.9.2023, joka on haun ensimmäinen vaihe. Valituksi tulleet hakevat lisäksi varsinaiseen kohdeyliopistoon, sen hakuaikataulujen ja -menetelmien mukaisesti (tämä on haun toinen vaihe).

Haettavina ovat koulutusalojen vapaat vaihtokohteet (nämä kohteet löytyvät hakuajan alettua SoleMOVE:sta). Voit hakea ensisijaisesti oman koulutusalasi kohteisiin. Haettavissa olevien paikkojen määrä per kohde vaihtelee, kuten myös joissakin kohteissa opintojen vaihe (kandi- vs. maisterivaihe).

Tietoa hakemisesta löydät täältä: https://www.oulu.fi/fi/opiskelijalle/vaihto-opiskelu sekä erityisesti täältä: https://www.oulu.fi/fi/opiskelijalle/vaihto-opiskelu/eurooppa

Lisätietoja LuTK:n koulutusalojen Erasmus+ vaihto-opinnoista antaa Maria Juntunen, Study.Science@oulu.fi

Vaihtoihin haetaan Oulun yliopiston SoleMOVE -järjestelmän kautta: Erasmus+ vaihtokohteet ovat haettavina "Erasmus and Nordplus Exchanges Spring 2024 (2nd Appl Rnd)" -haussa. Haettavissa ovat LuTK:n kevätlukukauden 2024 vaihtopaikat Erasmus+ -partneriyliopistoihin Eurooppaan. Haku päättyy 30.9.2023 klo 23:59. Mikäli hakija hyväksytään vaihto-opiskelijaksi Oulun yliopistosta, nimeää (nominoi) kv-koordinaattori hänet vaihtokohteeseen hakijaksi ja hänen pitää lisäksi hakea kohdeyliopistoon kohteen hakuaikataulun mukaisesti (huom. varsinainen vaihtoaika on kohdeyliopiston kevätlukukausi 2024, jonka ajoitus voi poiketa Oulun yliopiston vastaavasta).

Hakeminen: Täytä hakemus, ja liitä siihen kaikki pyydetyt liitteet, Oulun yliopiston online SoleMOVE-hakujärjestelmässä. Järjestelmästä löytyy kaikki haettavissa olevat hakukohteet, ks. Exchange Destinations Abroad and Feedback. Muista hyväksyttää Learning agreement oman alasi koulutussuunnittelijalla ennen kuin lisäät sen SoleMOVEn hakemukselle. Opiskelijan tulee etsiä suoritettavat kurssit itse kohdeyliopistojen sivuilta ja listata ne Learning agreementille. Opintoja tulee valita 30 op per lukukausi.

Huom! Kohteeseen hakeminen tässä haussa ei vielä takaa vaihtoon pääsyä.

Erasmus+ vaihtojen minimipituus on 3 kk ja maksimi 12 kk, mutta yleisimmin vaihdossa vietetään yksi (vaihtokohteen) lukukausi. Vaihtoon lähteville maksetaan Erasmus-apuraha, jonka suuruus riippuu vaihdon kestosta ja kohdemaan kustannustasosta.

Lisää tietoa hakemisesta ensi viikon vaihtoinfossa 12.9. klo 14 salissa L9.

Viimeksi päivitetty: 8.9.2023