Hae ERASMUS+ vaihtoon Eurooppaan ensi lukuvuodelle 2024-25

Luonnontieteellisen tiedekunnan tutkinto-opiskelijana voit hakea Erasmus+ vaihtoon ensi lukuvuodeksi 2024-2025, syyslukukaudelle 2024 tai kevätlukukaudelle 2025

Vaihtoon haetaan sähköisesti Oulun yliopiston SoleMOVE-järjestelmässä 1.2.-29.2.2024.

Haettavina ovat luonnontieteellisten alojen Erasmus+ vaihtokohteet (nämä kohteet löytyvät hakuajan alettua SoleMOVE:sta). Voit hakea ensisijaisesti oman koulutusalasi kohteisiin. Haettavissa olevien paikkojen määrä per kohde vaihtelee, kuten myös joissakin kohteissa opintojen vaihe (kandi- vs. maisterivaihe).

Tietoa hakemisesta löydät täältä https://www.oulu.fi/fi/opiskelijalle/vaihto-opiskelu sekä erityisesti Eurooppa | Oulun yliopisto. Luethan ohjeet hakemiseen huolellisesti.

Mikäli hakija hyväksytään vaihto-opiskelijaksi Oulun yliopistosta, nimeää (nominoi) kv-koordinaattori hänet vaihtokohteeseen hakijaksi. Tämän jälkeen opiskelijan tulee lisäksi hakea kohdeyliopistoon kohteen hakuaikataulun mukaisesti (huom. varsinainen vaihtoaika on kohdeyliopiston syyslukukausi 2024 tai kevätlukukausi 2025, joiden ajoitus voi poiketa Oulun yliopiston vastaavasta).

Huom! Kohteeseen hakeminen tässä haussa ei vielä takaa vaihtoon pääsyä.

Erasmus+ vaihtojen minimipituus on 3 kk ja maksimi 12 kk. Vaihtoon lähteville maksetaan Erasmus-apuraha, jonka suuruus riippuu vaihdon kestosta ja kohdemaan kustannustasosta.

Vaihdossa suoritetaan opintoja noin 30 op per lukukausi.

Viimeksi päivitetty: 16.1.2024