Hae OyKKK:n tuutoriksi ja kummiksi 5.2.2023 mennessä

Tuutori- ja kummihaku on täällä jälleen! Saat mahtavia kokemuksia, tutustut uusiin ihmisiin, opit tärkeitä ryhmässä toimimisen taitoja ja saat toiminnasta rahallisen korvauksen sekä todistuksen.

Tuutori- ja kummihaku on täällä jälleen! Hakuaikaa on maanantaihin 5.2.2023 asti. Alta löydät kuvauksen tuutorin ja kummin tehtävistä sekä siitä, mitä toivomme hakijoilta.

Mitä tuutorin tehtäviin kuuluu?

• uusien suomalaisten ja kansainvälisten tutkinto-opiskelijoiden ryhmäytymisestä huolehtiminen, yliopistoyhteisöön ja kampukseen tutustuttaminen
  • opiskelijoiden auttaminen opiskeluun liittyvissä kysymyksissä

Miksi kannattaa lähteä tuutoriksi?

• saat mahtavia kokemuksia, tutustut uusiin ihmisiin ja opit tärkeitä ryhmässä toimimisen taitoja
  • saat toiminnasta rahallisen korvauksen sekä todistuksen

Mitä kummin ja kv-tuutorin tehtäviin kuuluu?

• kansainvälisen vaihto- ja tutkinto-opiskelijoiden vastaanottaminen ja tervetulleeksi toivottaminen, kulttuuriin tutustuttaminen
  • opiskelijoiden tutustuttaminen yliopistoyhteisöön ja muihin opiskelijoihin sekä erilaisten tapaamisten järjestäminen

Miksi kannattaa lähteä kummiksi/kv-tuutoriksi?

• helppo tapa kansainvälistyä ja saada uusia ystäviä eri puolilta maapalloa
  • toiminnasta saa rahallisen korvauksen sekä todistuksen

Mitä tuutorilta ja kummilta toivotaan?

• vastuuntuntoisuutta
  • omat opinnot edenneet OPSin mukaisesti

Olennaisinta kuitenkin on, että tuutori tai kummi on motivoitunut ja innokas opastamaan uusia tutkinto-opiskelijoita ja vaihtareita opintojen aloituksessa!

Tuutoreilta ja kummeilta edellytetään osallistumista kevään 2023 koulutuksiin sekä läsnäoloa elo-syyskuun vaihteesta lähtien, kun uudet opiskelijat saapuvat ja ohjaus alkaa. Keväälle 2024 saapuvien vaihtareiden kummiohjaajien tulee olla paikalla tammikuussa 2024. Kummeille ja kv-tuutoreille voi tulla kysymyksiä myös kesän aikana.

Yliopiston järjestämän koulutuksen koulutuspäivät:

• 15.3. klo 15-16:30 Kick-off
  • 22.3. klo 16–18:00 Kansainvälisten opiskelijoiden ohjaaminen (vain kansainvälisten opiskelijoiden ohjaajille, kieli englanti)
  • 29.3. klo 15:00-16:30 Koulutustapaaminen (sisältö tarkennetaan myöhemmin)
  • 5.4. klo 15:00-16:30 Koulutustapaaminen (sisältö tarkennetaan myöhemmin)
  • itsenäiseen tahtiin kevään 2023 aikana suoritettava Moodle-kurssi.

Tiedekuntakohtaiset koulutukset pyritään järjestämään huhtikuun loppuun mennessä. Lisäksi ainejärjestö järjestää omaa koulutusta.

Ohjauksesta saa rahallisen korvauksen! Ohjauspalkkio on 14,10 €/h. Kauppakorkeakoulu maksaa tuutoreille maksimissaan 15 tunnilta. Kv-tuutoreille ja kummeille maksetaan maksimissaan 20 tunnilta. Tuutorina/kummina toimimisesta saa myös todistuksen.

Haettavat tuutorit uusille tutkinto-opiskelijoille:

• 23 tuutoria uusille kandiopiskelijoille (ohjaus suomeksi)
  • 1 tuutori laskentatoimen maisteriohjelman (erillisvalinta) opiskelijoille (ohjaus suomeksi)
  • 3 kv- tuutoria kansainväliseen kandiohjelman opiskelijoille (ohjaus englanniksi)
  • 7 kv- tuutoria kansainvälisten maisteriohjelmien opiskelijoille (ohjaus englanniksi)
    • Business Analytics
    • IBM
    • FMA
    • Economics
    • Finance

Haettavat kummit saapuville vaihto-opiskelijoille (ohjaus englanniksi):

• 10 kummia syyslukukaudelle 2023
  • 5 kummia kevätlukukaudelle 2024 saapuville vaihto-opiskelijoille

Tässä hakuohjeet:

Täytä sähköinen hakulomake 5.2.2023 mennessä. Hakulomakkeeseen tulee laittaa liitteeksi:

1. Kuvallinen CV PDF-muodossa
  2. Opintosuoritusote (Peppi: Opiskelijan työpöydän yläreunasta löydät linkin Atomiin, jonka kautta voit hakea itsellesi opintosuoritusotteen. Atomi > Uusi tilaus > Opintosuoritusote > Tilaa > Opintosuoriteote ilmestyy ladattavaksi Atomin Dokumentit-osioon)
  3. Kv-tuutori ja kummihakijat lisäävät myös esittelykirjeen.

Jäikö jokin mietityttämään? Lisätietoa löytyy yliopiston Tuutorointi -sivuilta.

Lopulliset valinnat tehdään hakemuksen ja ryhmähaastattelujen perusteella. Kaikki hakijat haastatellaan! Tuutorihaastattelut järjestetään yliopistolla 13.2., 14.2. ja 16.2.

KV-tuutori - ja kummihaastattelut 15.2.

Valintapäätökset ilmoitetaan viikolla 8.

Jos sinulla on kysyttävää, autamme mielellään – meihin saa yhteyden sähköpostitse.

Hakuterveisin,

Anni (kopo@finanssi.org) ja Sara (international@finanssi.org)

Viimeksi päivitetty: 16.1.2023