Hallitus kiittää kommenteista johtosäännön muutosehdotuksiin

Oulun yliopiston hallitus pyysi keväällä henkilöstöltä ja opiskelijoilta kommentteja johtosääntöön ehdotettuihin muutoksiin. Kommentteja pystyi jättämään lomakkeella maalis-toukokuussa. Lisäksi hallitus pyysi lausunnot yliopistokollegiolta, tiedekuntahallituksilta ja ylioppilaskunnalta.

”Johtosääntö keräsi paljon kommentteja perusteluineen, mikä osoittaa, että yliopistoyhteisö on kiinnostunut kehittämään yliopiston toimintaa. Kommentteja tuli muutosehdotuksen lisäksi myös johtosäännön muista osista. Haluammekin hallituksessa kiittää opiskelijoita ja henkilöstöä aktiivisuudesta”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Juhani Damski.

Hallitus piti johtosääntöseminaarin 15. kesäkuuta ja kokoontuu vielä toistamiseen perehtyäkseen kommentteihin. Johtosäännön hyväksyy yliopiston hallitus.

Hallitus päätti kokouksessaan 23.2.2023, että Oulun yliopiston johtosääntö otetaan tarkasteltavaksi ja prosessin aikana kuullaan laajasti yliopistoyhteisöä. Nykyinen johtosääntö on hyväksytty Oulun yliopiston hallituksessa marraskuussa 2015, minkä jälkeen siihen on tehty hallituksen hyväksymiä muutoksia vuosina 2017, 2021 ja 2022.

Johtosääntö on luettavissa henkilöstön Patio-intranetissa. Opiskelijat pääsevät kirjautumaan palveluun yliopiston O365-tunnuksilla.

Viimeksi päivitetty: 1.9.2023