Haluatko laajentaa kaveripiiriäsi ja esitellä Oulua uusille opiskelijoille? Tule vapaaehtoiseksi kansainväliseen kesätoimintaan!

Haluaisitko olla vapaaehtoisena oppaana ja kaverina uusille kansainvälisille opiskelijoille? Tule mukaan Kickstart-kurssin ja Arctic Summer Programme -kesäkoulun rentoon ohjelmaan!

Vapaaehtoisena osallistujana tuet Ouluun saapuvia kansainvälisiä tutkinto-opiskelijoita ja kesäkoulun ohjelman osallistujia. Autat opiskelijoita tutustumaan Ouluun ja Oulun yliopistossa opiskeluun mukavien ja rentojen kesäaktiviteettien parissa.

Kickstart-kurssilla opetellaan suomea ja tutustutaan suomalaiseen kulttuuriin. Arctic Summer Programme ‑kesäkoulun aikana opiskelijat tekevät kurssiopintoja sekä vapaa-ajan aktiviteetteja. Samalla te vapaaehtoiset oululaiset opiskelijat pääsette tutustumaan uusiin ihmisiin, jotka ovat vasta saapuneet Ouluun ja Suomeen!

Lisätietoa kurssin sisällöstä ja vapaaehtoisten opiskelijoiden tukitehtävistä alla.

Jos haluat liittyä vapaaehtoiseksi ja osallistua, ilmoittaudu mukaan Webropolissa. Huomaathan, että vapaaehtoisten ei tarvitse osallistua jokaiselle tapaamiskerralle, vaan voit valita sinulle sopivat ajat tai mielenkiintoiet teemat ja ilmoittautua myös vain niihin!

Ilmoittauduthan viimeistään 31.07.2024.

1. Student Lounge*

Tuet kansainvälisiä opiskelijoita suomen kielen opiskelussa ja läksyjen tekemisessä vastaamalla opiskelijoiden kysymyksiin. Voit myös tehdä opiskelijoiden kanssa suomen kielen keskusteluharjoituksia (yksinkertaiset tervehdykset, itsestä kertominen jne.).

Torstai 8. elokuuta, kello 14:00-15:00 @ Tellus Stage

Torstai 15. elokuuta kello 14:00-15:00 @ Tellus Stage

Torstai 22. elokuuta kello 14:00-15:00 @ TY116

Keskiviikko 28. elokuuta kello 14:00-15:00 @ Tellus Stage

*Osallistujille on joka kerralla tarjolla pientä purtavaa ja juotavaa.

*Kickstart-kurssin ohjelman tiedot löydät kurssin oulu.fi-sivuillta.

2. Meet with local students*

Arctic Summer Program -kesäkoulun osallistujat tutustuvat Suomeen ja Ouluun mukavien kesäaktiviteettien parissa. Ohjelmaan kuuluu yhteistä keskustelua erilaisista kulttuuriasioista sekä oululaisuudesta ja suomalaisuudesta.

Torstai 8. elokuuta, kello 16:00-17:00 @ Tellus Stage

Torstai 15. elokuuta kello 16:00-17:00 @ Tellus Stage

*Arctic Summer Programmen -kesäkoulun tiedot löydät kesäkoulun kotisivuilta.

Tervetuloa mukaan!

Kysymykset ja lisätiedot: