Haluatko testata liikeideaasi? Vuoden 2024 Proof-of-Concept (PoC)-rahoitushaku opiskelijoille on avattu

Opiskelijat voivat hakea vuoden 2024 PoC-rahoitusta liikeideansa testaamiseen maksimissaan 5000 € / hakemus.

Opiskelijan Proof-of-Concept -rahoitus tähtää kaupallista potentiaalia omaavan keksinnön tai liikeidean ensimmäisen toteutuksen tekemiseen. Sen avulla voidaan osoittaa, että keksintö tai liikeidea toimii suunnitellulla tavalla. Rahoituksen tarkoitus on parantaa niin tutkimus- kuin opiskelijalähtöisten liiketoimintamahdollisuuksien synnyttämisedellytyksiä.

Vuoden 2024 PoC-rahoitushaku on nyt avattu, ja perustutkinto-opiskelijat voivat hakea Oulun yliopiston ja Oulun kaupungin tarjoamaa rahoitusta maksimissaan 5000 € / hanke-ehdotus. Rahoitusta on jaossa kokonaisuudessaan 300 000 € ja sitä voi hakea niin kauan kuin sitä on jäljellä. Rahoitus on pääsääntöisesti käytettävä vuoden 2024 aikana ja sitä myönnetään opiskelijoiden lisäksi myös tutkimuslähtöisten ideoiden testaukseen.

PoC-rahoitusta voi hyödyntää esimerkiksi prototyypin kehittämiseen liittyvien materiaalien ja ostopalveluiden hankintaan, mutta ei omiin palkkakuluihin. Kulujen on oltava laskutettavissa yritykseltä ja laskun kohdennettuna Innovaatiokeskukselle. Kyseessä ei ole yritystuki, joten jo perustetun yrityksen edustajana rahoitusta ei voi hakea.

Mikäli haluat kuulla PoC-rahoituksesta lisää tai esimerkiksi keskustella ideasi soveltuvuudesta, ota yhteyttä Ville Saarenpäähän: ville.saarenpaa(at)oulu.fi

Lisätietoja:

Hakukuulutus