Hammaslääkärien koulutusta Oulussa jo 50 vuoden ajan

Vuoden 2023 loppuun mennessä Oulusta on valmistunut yhteensä 1470 hammaslääkäriä.

Hammaslääkärien koulutus alkoi Oulun yliopistossa syksyllä 1973. Kolme ensimmäistä vuosikurssia opiskeli koulutuksen kliinisen vaiheen Turun yliopistossa, mutta kun Hammaslääketieteen laitosrakennus valmistui Kontinkankaalle vuonna 1979, opiskelijat pääsivät opiskelemaan koko ajan Oulussa.

Oulun yliopiston hammaslääketieteen koulutuksen 50 vuoden taivalta juhlistettiin huhtikuussa Juhlasymposiumilla ja juhlaillallisella. Läsnä oli 80 juhlavierasta. Symposiumiin toi yliopiston tervehdyksen rehtori Jouko Niinimäki. Juhlapuheen piti professori Kyösti Oikarinen ja hammaslääketieteen koulutuksen historiikin kertoi erikoishammaslääkäri Hilkka Pernu.

Professori Kyösti Oikarinen piti juhlapuheen symposiumissa.
Juhlapuheen symposiumissa piti professori Kyösti Oikarinen.
Viimeksi päivitetty: 28.5.2024