The Hanging Garden -kukkasidontanäyttely Oulun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa 13.–18.10.

Oulun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa voi ihailla OSAOn floristi- ja floristimestari-opiskelijoiden kukkasidontatöitä The Hanging Garden -näyttelyssä 13.–18.10.
Kuvassa teos Green eye vuodelta 2021, floristi Essi Sippola.
Green eye -teos vuodelta 2021, floristi Essi Sippola.

Näyttelyssä on esillä 15 taidokasta työtä, joiden suunnittelusta ja toteutuksesta opiskelijat ovat vastanneet lehtori Pasi Kivilompolon ohjauksessa. The Hanging Garden järjestetään nyt kolmatta kertaa.

”Kukkasidontatyöt ja runsas kasvivalikoima tarjoavat katseltavaa ja koettavaa koko perheelle. Näyttelyssä on esillä idearikkaita, värikkäitä sekä ehkä hieman yllättäviäkin töitä”, kertoo The Hanging Garden -idean isä, lehtori Pasi Kivilompolo OSAOlta.

Näyttelyn idea perustuu antiikin Kreikan seitsemään ihmeeseen, joista yksi oli Babylonin riippuvat puutarhat. Lisäksi opiskelijoiden on pitänyt töiden suunnittelussa huomioida kestävä kehitys ja ekologisuus sekä kasvitieteellisen puutarhan tarjoamat kasvillisuusvyöhykkeet eri puolilta maapalloa.

Näyttely on maksuton ja avoinna 13.–18.10. kello 10–16 osoitteessa Kaitoväylä 5, 90570 Oulu. Näyttelyt ovat olleet edellisinä vuosina suosittuja ja tänä vuonna näyttelyaikaa on pidennetty.

Lisätietoja:

Lehtori Pasi Kivilompolo, Koulutuskuntayhtymä OSAO, 050 5300 433 pasi.kivilompolo@osao.fi

Ylipuutarhuri Tuomas Kauppila, Oulun yliopisto, 0400 957 588, tuomas.kauppila@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 7.10.2022