Helppo korjaus Android-puhelimen MFA-ongelmaan
Joissakin Android-puhelimissa on ilmennyt ongelmia MFA:n käyttöönoton jälkeen. Ongelmat ilmenevät satunnaisesti, eivätkä näy liittyvän tiettyihin puhelinmalleihin tai käyttäjiin. Ongelmatapauksissa puhelin vaatii kirjautumista O365-palveluun, sähköpostien ja kalenterin synkronointi ei toimi eikä myöskään Teamsiä voi käyttää.
Virheilmoitus
Virheilmoituksessa on University of Oulu -logo ja sen alla teksti suomeksi tai englanniksi:
Ilmeni virhe. Ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan, jos haluat lisätietoja.
TAI
An error occurred. Contact your administrator for more information.
Ratkaisu
Ongelma on saatu pääsääntöisesti korjattua poistamalla puhelimen asetuksista yliopiston käyttäjätili.
Voit korjata ongelman itse näin:
Asetukset > Tilit > poista yliopiston tilisi (@univ.yo.oulu.fi tai @student.oulu.fi).
- Jos em. toimet eivät auta, tarkista esiintyykö tilisi myös nimellä Työtili tai Office. Poista molemmat.
Viimeksi päivitetty: 3.12.2021