Heurekan tiedepuisto Galilein ideakilpailussa jatkoon menneet puurakenneideat julkistettu

Syksyllä 2021 julkistetun kaksivaiheisen opiskelijakilpailun toiseen vaiheeseen edenneet 10 ehdotusta on julkistettu. Kilpailun tavoitteena on löytää Heurekan tiedepuisto Galileihin innovatiivisia, elämysvoimaisia ja tiedekeskuksen sisältöön sopivia puurakenteisia ehdotuksia.
Puurakenteinen vapaamuotoinen katosrakenne

Opiskelijakilpailuun kutsuttiin osallistumaan maisterivaiheen arkkitehtiopiskelijoita sekä syksyn aikana valmistuvia arkkitehteja Oulun yliopistosta, Tampereen yliopistosta sekä Aalto-yliopistosta.

24.3. julkaistussa tiedotteessa todetaan, että "ykkösvaiheeseen osallistui 3.12.2021 mennessä 36 kilpailuehdotusta, joista 10 valittiin kilpailun kakkosvaiheeseen. Kilpailun kakkosvaiheeseen valitut kilpailutyöt palkitaan kukin 1000 euron palkinnolla."

Oulun yliopistossa kilpailutyö tehtiin osana arkkitehtuurin yksikön järjestämää Nykyaikainen puuarkkitehtuuri -kurssia.

Tiedotteen mukaan "palkittujen kilpailuehdotusten tekijätiedot pysyvät nimimerkkien takana edelleen salaisina ja ne julkistetaan vasta kilpailun kakkosvaiheen päätyttyä palkintojenjakotilaisuudessa elokuussa 2022."

Palkitut ehdotukset (Aistipolku, Fii Ksii, Galilein taite, Kaiku, Moire, Pellem, Polku, Puiden matkassa, Tiamat ja Verso) löytyvät em. tiedotteen liitteistä.

Viimeksi päivitetty: 30.3.2022