HK00AS71 Digitaalinen animaatio 5 op

Uudella digitaalisen animaation kurssilla kansainvälisiä ja palkittuja vierailijoita.

Elokuva ja luovat mediat järjestää syksyllä 2024 uuden kurssin HK00AS71 Digitaalinen animaatio (5 op).

Kurssilla pureudutaan laaja-alaisesti digitaalisen kulttuurin historiaan, kehitykseen ja nykyhetkeen analogisen tietokoneanimaation alkulähteiltä milleniaaliseen motion captureen ja aina tämän hetken trendeihin asti.

Tarkastelunkohteina ovat paitsi elokuvat ja animaatiot teollisuudenhaarana ja taiteellisina vuoropuheluina, myös digitaalisen animaation rooli nykymediakulttuurissa, käsittäen mainokset, musiikkivideot, videopelit, sekä suomalaiset innovaatiot.

Mukana luennoimassa ovat muun muassa Finnanimationin toiminnanjohtaja Liisa Vähäkylä, tietokoneanimaation johtava asiantuntija Christopher Holliday (King’s College London, UK), sekä Cannesissa palkittu ja useisiin kansainvälisiin yhteistuotantoihin osallistunut elokuvaohjaaja Kari Juusonen.

Hybridimuotoisena toteutettavan kontaktiopetuskurssin luennot järjestetään perjantaisin 4.10. alkaen. Kurssiin sisältyy kaksi Oulussa järjestettävää maksutonta elokuvanäytöstä. Ilmoittautuminen on käynnissä juuri nyt!

Voit osallistua Digitaalisen animaation kurssille, vaikka sinulla ei olisi muita aikaisempia suorituksia elokuvasta, olet vasta aloittamassa elokuvaopintojasi, tai mikäli haluat ylipäänsä täydentää nykyistä osaamistasi uusilla aluevaltauksilla.

Elokuva ja luovat mediat on pääsykokeeton sivuaine, jota voivat opiskella kaikki Oulun yliopiston läsnäoleviksi ilmoittautuneet opiskelijat. Opinnot aloitetaan ilmoittautumalla suoraan kursseille. Elokuvasta ja luovista medioista on mahdollista koostaa 15 op, 25 op tai 60 op:n opintokokonaisuudet. Voit aloittaa ja suorittaa elokuvaopintoja missä tahansa vaiheessa pääaineopintojasi tai tulla ensin kokeilemaan opiskelua vaikkapa vain yhden kurssin ajan. Sivuaineopinnot on mahdollista suorittaa myös kokonaan etänä.

Löydät lisätietoa oppiaineesta ja sen kokonaistarjonnasta kirjautumalla Moodleen opiskelijatunnuksillasi ja hakemalla sisällöistä “Elokuva ja luovat mediat”. Pääset sisään kurssialueelle avaimella elokuva.

Viimeksi päivitetty: 3.9.2024