Ilmoittaudu kansainväliseen Saavutettavuus korkeakoulutuksessa -tapahtumaan!

Kuka pääsee korkeakoulutuksen pariin ja tutkijanuralle? Kuka kohtaa esteitä? Mitä voimme tehdä edistääksemme kaikille yhtäläisiä mahdollisuuksia? Katso alta tapahtumatiedot ja tule mukaan seuraavaan UNIC Superdiversity School -tapahtumaan jakamaan kokemuksia, keskustelemaan sekä oppimaan uutta!
A group of diverse people sitting at a table and having a discussion.

Eurooppa-yliopisto UNIC toivottaa opiskelijat, tutkijat sekä henkilökunnan lämpimästi tervetulleeksi UNIC Superdiversity Schoolin seuraavaan tapahtumaan, jonka otsikkona on Saavutettavuus korkeakoulutuksessa. Tapahtumassa keskustelemme saavutettavuuteen, esteisiin ja korkeakouluelitismiin (gatekeeping-ilmiö) liittyvistä kysymyksistä. Keskusteluissa tarkastelemme intersektionaalisen lähestymistavan kautta saavutettavuutta ja inklusiviisuutta korkeakoulutuksessa sekä tutkimuksessa.

Tässä tapahtumassa pääset keskustelemaan kansainvälisten osallistujien kanssa, tutustumaan tämänhetkiseen tutkimuksen tilanteeseen, kehittelemään uusia ideoita sekä jakamaan hyväksi todettuja käytäntöjä. Pyrimme toteuttamaan helposti saavutettavia verkkotapahtumia, joihin erilaisista lähtökohdista tulevat osallistujat sekä monimuotoiset puheenvuorot ovat tervetulleita.

Mitä: UNIC Superdiversity School: Saavutettavuus korkeakoulutuksessa (opetus, opiskelu ja rekrytointi) - kohti osallistavampaa yliopistokulttuuria

Milloin: 16.-18. marraskuuta 2022

Missä: Verkossa Zoomin kautta. Tapahtuma on englanninkielinen, mutta Zoomin tekstitys on saatavilla kaikissa sessioissa.

Ilmoittautuminen: Paikkoja eri sessioihin on rajatusti, joten toimi nopeasti ja varmista paikkasi tällä ilmoittautumislomakkeella! Tapahtumaan osallistuminen on ilmaista.

Opiskelijoille suunnatut sessiot:
  • 16.11.2022, klo 15:00 - 17:00: Tapahtuman avauspuheenvuoro ja keskustelu. Sheila Riddell: "Saavutettavuus ja inklusiivisuus korkeakoulutuksessa - mikä tilanne on Euroopassa?" Sessio järjestetään englanniksi. Alkuperäinen otsikko: “Accessibility and inclusion in higher education - where do we stand in Europe?”

• 17.11.2022, klo 11:00 - 12.30: Paneelikeskustelu: "Inkluusion toteuttaminen opinnoissa ja opetuksessa - tavat, välineet ja haasteet". Sessio järjestetään englanniksi. Alkuperäinen otsikko: "Implementing Inclusion in Studies and Teaching - Ways, Means, Challenges“.

• 17.11.2022, klo 14:30 - 15:15: Työpaja: "Digitaalinen saavutettavuus sosiaalisessa mediassa - opi miten tavoittaa laajempia yleisöjä". Sessio järjestetään englanniksi. Alkuperäinen otsikko: “Learn how to reach more people in social media by making digitally accessible posts“ (Rajoitettu osallistujamäärä!)

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Ruhr Universität Bochum ja Oulun yliopisto.

Viimeksi päivitetty: 7.10.2022