Ilmoittaudu mukaan ”Rakenneyhtälömallinnuksen perusteet (Mplus)” -kurssille

Tutkijakoulu järjestää loppuvuodesta tutkimusmenetelmäkurssin, jossa tutustutaan Mplus-ohjelmistoon. Kaksipäiväinen kurssi järjestetään yliopistolla Linnanmaan kampuksella 2.–3.12. klo 8-16. Luennoitsijana toimii professori Asko Tolvanen Jyväskylän yliopistosta.

Kurssilla opitaan rakenneyhtälömallin pohjaksi perusregressiomalli, jota laajennetaan polkumalliin esittelemällä mediaattorimalli. Mittarin rakentamiseen ja sen testaamiseen opastetaan konfirmatorisen faktorianalyysin avulla sekä faktorimallin invarianttisuus tarkasteluiden avulla. Mallia laajennetaan pitkittäisaineistoihin esittelemällä pitkittäisfaktorimallin ja latenttikasvukäyrämallin rakentamisen periaatteet. Kurssi sisältää harjoituksia Mplus-ohjelmalla.

Kurssille mahtuu mukaan 20 opiskelijaa. Ilmoittaudu kurssille mukaan vastaamalla tähän viestiin osoitteeseen uniogs@oulu.fi. Kurssi täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Saat lisätietoa kurssiin liittyen vahvistusviestin yhteydessä.

Viimeksi päivitetty: 22.11.2021